Klättring på La Palma (Kanarieöarna)

Sitter och leter febrilt efter om och vad för sorts klättring det finns på kanarieön La Palma...lyckas inge bra :(
Är det ngn som vet ngt om klättring på just La palma!!??
Vet att det finns fin klättring på andra öar, men ska segla från just La Palma....
Är mer än tacksam för alla tips!!!
Tack!!

Var där förra året och klättrade men blev lite besviken faktiskt... Om jag vore du skulle jag bege mig till Tenerife. Ha det så trevlig i värmen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
besviken?? på vilket sätt?? har luskat fram att de finns ett klätterområde med runt 90 leder....
berätta mer!! hade du ngn förare??
Tacksam för all info!! Anna:)

Jag kanske bara hade otur men vi betalade en slant för att få en bra tur och de klippor som dom tog oss till kan snarare defineras som smågrus. Som sagt är det bättre med Tenerife

Ingen klättringsö!

Hej! Jag råkar bo på La Palma, och det är definitivt ingen ö för klättring! Berget är antingen för skört eller för mjukt; jag vet att det finns två (kanske tre) preparerade platser, men det rör sig om väggar på några tiotal meter. Det är allt. Friluftsliv på La Palma centreras helt och hållet kring vandring, med ett oficiellt nätverk av 1400 kilometer led på en 27 x 47 km stor ö. Så finns det dom som sysslar med mountain bike, dykning, parapent m.m., men det är framför allt vandring som gäller. Lycka till!

"Good climbing is where you find it"

http://www.grancanariaguru.com/climbing_in_gran_canaria

Enligt min erfarenhet så finns det klättring överallt, jag skulle kanske inte välja att åka till La Palma som mål för en klättersemester. Men det finns ju bultade turer inne i de flesta citykärnor (Stockholm inte undantaget) så det, om du ändå är på ön så dra med ett rep lite QDs och racka på :)

Men som sagt, Tenerife är ju rätt mycket mer (och bättre klippkvalisort enligt ryktena)...

Hmm, de låter ju inte allt för lovande...ska kanske inte envisas med att försöka ;)
Min nästa fråga är om ngn av er har klättrat på Gran Canaria, de ser ut o finnas rätt mkt!!?? E ju inte lika känt som Teneriffa men de kan ju vara fint ändå! Vet ni ngt??
Tack :)
Anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips