Klättring omkring Nice

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Topos

Hej, Jag har klättrat runt Nice några gånger.
La Turbie är väl det största stället som ligger nära nice (Rakt ovanför Monaco) och det kan jag starkt rekomendera.

St Jeanette är bra om du vill klättra flera replängder, Annot ska vara bra, men har tyvärr inte varit där.

Här är en länk till en bra fransk sida med det mesta du behöver veta och en del Topos. http://membres.lycos.fr/grimppg/

Trevlig resa.

lugn camping

Tjena!

Jag har inte testat klättringen omkring Nice, men jag har klättrat en del i provencen norr om Nice. I september åkte vi från Nice norrut med ett lite tåg (train de pignes)som kör norrut mot Digne les Baigns och den passerar en del fantastiska områden. Om ni har bil måste man testa Les Calanques någon gång, det är otroligt bra klättring!

Ha det,

/Holländarn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips