Klättring kring Hamburgersund

Hej!
Jag undrar om det finns bra klättring kring
Hamburgersund? (10 mil norr om GBG) Och kanske till och med en klätterklubb i närheten? Jag ska möjligtvis flytta ner över sommaren och det skulle vara kul om det fanns något att roa sig med (förutom sol och bad) på fritiden!

Tack på förhand!
//Angelica

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
gött!

hehe, bra fråga, hade nästan själv tänkt ställa den fast lite mer preciserat. Bor sommarvis i samma trakt, har ganska nyss börjat klättra o skulle vilja veta om någon har något speciellt att rekommendera? Vill helsta köra sportklättring på nivå 5-6. Men bouldering är också kul förståss...

Re: gött!

joelpoel; sa:
hehe, bra fråga, hade nästan själv tänkt ställa den fast lite mer preciserat. Bor sommarvis i samma trakt, har ganska nyss börjat klättra o skulle vilja veta om någon har något speciellt att rekommendera? Vill helsta köra sportklättring på nivå 5-6. Men bouldering är också kul förståss...

Svär inte kyrkan pojk! :) (sportklättring)

Bohuslän må vara ett klättermecka, men inte för sportklättraren i 5-6 registret.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
oups, sorry, tänkte inte på att tårna här inne i forumet kanske redan är tillräckligt ömma efter trånga skor så att de inte bör trampas på vidare...sorry for asking mr!

joelpoel; sa:
oups, sorry, tänkte inte på att tårna här inne i forumet kanske redan är tillräckligt ömma efter trånga skor så att de inte bör trampas på vidare...sorry for asking mr!

Ta det lugnt, jag skojade bara fattade du väl!

Vad jag menade är att du inte kommer att hitta sportleder i den graden. Vad jag vet finns inte en enda 5:a sportled i den regionen, men jag kankse har fel. Granitgrottan som nog är det enda sportstället börjar lederna på 6b 6c. På andra trad klätterställen kan du hitta enstaka sporturer men de är ofta svåra turer.

hehe, a jag vet...chatt- och textironi funkar inte så bra, men upptäckte det efter att inlägget var gjort o då var de enna försent. No offence, klättra lugnt!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.