Klättring kring Hamburgersund

Hej!
Jag undrar om det finns bra klättring kring
Hamburgersund? (10 mil norr om GBG) Och kanske till och med en klätterklubb i närheten? Jag ska möjligtvis flytta ner över sommaren och det skulle vara kul om det fanns något att roa sig med (förutom sol och bad) på fritiden!

Tack på förhand!
//Angelica

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
gött!

hehe, bra fråga, hade nästan själv tänkt ställa den fast lite mer preciserat. Bor sommarvis i samma trakt, har ganska nyss börjat klättra o skulle vilja veta om någon har något speciellt att rekommendera? Vill helsta köra sportklättring på nivå 5-6. Men bouldering är också kul förståss...

Re: gött!

joelpoel; sa:
hehe, bra fråga, hade nästan själv tänkt ställa den fast lite mer preciserat. Bor sommarvis i samma trakt, har ganska nyss börjat klättra o skulle vilja veta om någon har något speciellt att rekommendera? Vill helsta köra sportklättring på nivå 5-6. Men bouldering är också kul förståss...

Svär inte kyrkan pojk! :) (sportklättring)

Bohuslän må vara ett klättermecka, men inte för sportklättraren i 5-6 registret.

oups, sorry, tänkte inte på att tårna här inne i forumet kanske redan är tillräckligt ömma efter trånga skor så att de inte bör trampas på vidare...sorry for asking mr!

joelpoel; sa:
oups, sorry, tänkte inte på att tårna här inne i forumet kanske redan är tillräckligt ömma efter trånga skor så att de inte bör trampas på vidare...sorry for asking mr!

Ta det lugnt, jag skojade bara fattade du väl!

Vad jag menade är att du inte kommer att hitta sportleder i den graden. Vad jag vet finns inte en enda 5:a sportled i den regionen, men jag kankse har fel. Granitgrottan som nog är det enda sportstället börjar lederna på 6b 6c. På andra trad klätterställen kan du hitta enstaka sporturer men de är ofta svåra turer.

hehe, a jag vet...chatt- och textironi funkar inte så bra, men upptäckte det efter att inlägget var gjort o då var de enna försent. No offence, klättra lugnt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips