Klättring/klättrare i växjö?

Finns det någon klättring att prata om i växjö? Eller ännnu viktigare, finns det några klättrare i växjö att prata med? :D
Kommer ev. flytta dit till hösten för att plugga och börjar bli lite mörkrädd med vad jag sett om klättring i närheten.. Någon som vill lugna ner mig?

/fredrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bil som gäller alltså? Bouldering då? finns det några feta block i närområdet eller är det till att åka långt där också?

Hej Fredrik!

Kul med fler klättrare till Växjö!
Finns ett boulderområde drygt 2 mil från växjö som kallas hult med ca 60-70 problem från grad 3-7b+ . Kolla förare på www.vk2.se klicka på bouldering scrolla sedan ner och klicka på hult. Det går ju cykla dit men bil är väl att föredra. Har man inte bil så finns det andra klättrare som har som åker dit lite då och då när det är säsong. Finns även ett fåtal block med kanske 15 problem med iaf 3-5 problem i 6-registret som ligger ca 15min på cykeln från universitetet.

Finns ett gäng som håller igång och klättrar som håller till på idrottshuset i växjö där man kan träna inomhus. Inte så stort men helt ok att träna på med hyffsat med variation.

Ses kanske till hösten om det är då du ska börja studera!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips