Klättring i Norge

Undrar om någon har bra tips om var man kan gå klätterkurs i Norge i sommar? Har försökt kontakta GuideMe.nu men utan resultat.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Han er en kjempego gutt

Hej Åsa!

Jag har haft Mikke Erikson som instruktör vid två tillfällen. Första gången på 2-dagars kilkurs i Stockholm 2000. Andra gången en vecka i Nissedal för kurs i stora berg och kamraträddning 2002.

Jag kan varmt rekommendera honom som instruktör/ och guide för hans trevliga sätt och pedagogiska läggning. När man klättrar med Mikke känner man sig trygg samtidigt som han inspirerar till att lyfta dig själv.

Ring honom gärna på mobilen om du inte försökt det ännu. Om han är upptagen kan han säkert rekommendera någon annan god instruktör.

Med vänlig hälsning

/Örjan

PS
Jag fick ett råd med mig efter kursen i Norge som blivit mitt mantra:
"Sätt färre men bättre säkringar."
DS

Lofoten

Nar jag var och klattrade i Lofoten for ett antal ar sedan, tittade jag in till Nordnorsk klatreskoles klattercenter. Det låg oerhort lackert uppe i det sjukt skona Lofotenlandskapet. Jag har ingen aning om hur deras kurser ar, men Lofoten ar helt otroligt schysst. De har adressen http://www.nordnorskklatreskole.no

//Johan

Du har fått mange svar allerede, så det er bare å surfe rundt å velge. Men jeg kan varmt anbefale Den Norske Turistforeningens kurs i Innerdalen. Vakker natur, koselig hytte, vertskap og instruktører. Der har de også rent jente-kurs i år, hvis det skulle være av interesse.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips