Klätterställen..
Ja då har du valt ett trevligt land även om kanske inte det bästa området. Men det finns trots allt en del mellan Sydney och Brisbane. Blue Mountains kanske inte räknas dit (ligger ju väster om Sydney) men det är ju så nära Sydney att du måste passa på att åka upp dit. Utgå ifrån Blackheath, där finns det massor att klättra, både sport och trad. Allt på sandsten i princip. Här kan du spendera hur länge som helst på klättring! Nära Brisbane finns ett annat område av hög klass nämligen Frogs Buttress. En basalt klippa med hundratals leder, de allra flesta är naturligt säkrade sprickor. Hårt graderat! I själva Brisbane finns en klippa som heter Kangaroo Point som allt är värd ett besök. Där finns både trad och sport om jag minns rätt.
Annars finns fler ställen mellan städerna som kan vara värda att besöka. Bl a runt Armidale, new England och i några nationalparker på vägen som jag inte minns namnet på just nu. Kontakta mig om du är intresserad av mer info.
Annars är den kanske bästa klättringen i Arapiles nere i Victoria, Point Perpendicular söder om Sydney eller Mount Buffalo nere i de Australiska Alperna...
Go girl!