• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättra i Thailand

tejna igen, nu e det snart dags att sticka... har kommit på att jag ska sticka till phiphi också... några tips? :) det är jättekul att det blivit så många svar på det här inlägget, tack så mycket.

Kalle
 
om jag har tips !?! vad vill du veta !!

Hej Kalle !

PhiPhi är mitt absoluta favoritställe!! vill man klättra går det, vill man dyka - då är det suveränt, vill man festa - bästa platsen, vill man slappa och glo på brudar - jajamen. Här finns allt.

Tyvärr kanske inte den paradisö som man förväntar sig, lite för exploaterat på senare dagar men helt
SUVERÄNT. Ta tid på dig att ta en snorklingstur till bl.a. phiphi ley, det är den lilla phiphi-ön där man bl.a. spelat in filmen "the beach". bara sååååå fint.

Jag skulle kunna skriva ett långt brev med tips om phiphi, restauranger, boende, natur m.m. jag kan skicka ett mail om du vill.
Men ett snabbt tips på boende är: Amena guessthouse, mycket fint där man hyr rum för 400 bath natten. ligger mitt inne i phiphi-by inte långt ifrån bageriet.
Det finns billigare boende en liten bit ifrån byn men det är alltid skönt att ha något att gå till när man kommer fram. Som sagt jag skickar gärna ett mail om du vill !

/magnus
 
det låter ju riktigt fint. mest intresserad är jag förstås av klättringen... vart går man? finns det nån sorts klättercenter med guider som kan visa en de bästa platserna eller är det bara att köpa en förare och träffa folk vid insteget (som på krabi)?

mvh Kalle
 
klättring

I krabi behöver du inte ens köpa nå´n förare. Där är det bara att ta med grejer (egna eller hyrda) och klättra... på phiphi finns det ett par killar som sitter i en liten "kioskliknande" hydda på en gata i phiphi-by (mellan "reaggebar" och bageriet), de hade även svensk instruktör när vi var där. Kolla med dem.

på phiphi finns det vad jag vet bara ett ställe att klättra på. Krabi/tonsai/railey har mycket mer utbud.

kör hårt

/magnus
[Ändrat av jone 2002-12-06 kl 15:08]
 
Herregud Kalle det finns ju hajar, noshörningar och elefanter och annat hyss i Thailand. Jag får nog ta o lära dig lite mer brottning innan du drar iväg, annars kommer du väl aldrig tillbaka, och det vill vi ju inte.
 
Kilar?

Enligt en kille som jag träffat som var på Raelay för fem år sedan hade de då lite problem med bultarna. Han sa att metallen i bulten och klippan reagerade på nåt kemiskt vis med varann så att bulten löstes upp efter bara ett kort tag. Han rådde mig därför att ta med ett litet kilset och sätta egna säkringar som backup. Är det någon som vet mer om detta?
/Erik
 
Med tanke på att sexturismen är så OTROLIGT stor i Thailand, borde man då inte uttnyttja sitt konsumentansvar och bojkotta Thailand som resemål?

Jag var i Thailand för 10år sedan och kommer inte att åka dit förren dom har gjort något åt sexturismen, för att inte tala om ovanstående turism med barn.. fy fan!!

Thailand = Fetbojkott (av mig i alla fall)
 
Jag är ganska säker på att de Thailändska myndigheterna snabbt stoppat sexturismen om vanliga turister bojkottat Thailand..
 
Terrorhot eller prostitution?

i dangens läge, när så många människor undviker att åka till Thailand pga terrorhoten, tror jag inte att Thailands myndigheter hade sett min uteblivna resa som en protest mot prostitutionen utan snarare som att jag fegade ur...
 
ingen ö!

Hej igen !

Alltså ni som snackar sex här... det verkar som om ni bara har varit i Pattaya och Phuket, och gått vilse...

Ni har missat nå´t.

Tänkte bara påpeka att Railey beach och Tonsai inte är nå´n ö utan ligger ju på fastlandet.

Ha dé bra där borta kalle !!

/magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Akklokk Klättra klippa i Gbg? Klätterkompis 0
maesi Klättra i Sickla Klätterkompis 2
Mattholowmes Klättra i Zadar, Kroatien Klätterkompis 0
Braaten Nån som vill vara med och klättra nu? Klätterkompis 0
Louisoh69 Börja klättra, Ensam? Klätterkompis 2
Stefan_osterman Klättra utomhus Uppsala Klätterkompis 0
Stefan_osterman Klättra inomhus i uppsala Klätterkompis 0
wishmasterflo Nån som är interesserat att klättra på Telefonplan? Klätterkompis 5
stea bor du i Dalarna och gillar att klättra? Klätterkompis 5
blåen Klättra Linköping Klätterkompis 2
Snusmumrik1 Klättra Kronoberg Klätterkompis 1
Tom Bombadill Vill du börja klättra? (Göteborg) Klätterkompis 1
joho82 Klättra ute i Västra Götaland/Bohus Klätterkompis 1
pajaro Klättra i Järnforsen! Klätterkompis 0
Pumba Ledig v26-30 och är sugen på att trad klättra i Norge. Klätterkompis 4
LynxLynn Nybörjare, klättra utomhus i sommar? Klätterkompis 12
oskar.broden Klättra i Bohuslän till helgen? Klätterkompis 4
kig Klättra på Telefonplan? Klätterkompis 1
Mangee Vem vill klättra i Stockholm? Klätterkompis 2
Send it Klättra ute i Göteborg Klätterkompis 3
k_å Någon att klättra med i Linköping v.41 Klätterkompis 0
Magmatisk Någon som vill klättra i Göteborg? Klätterkompis 8
lumor Klättra ute i Göteborg Klätterkompis 4
dosen Klättra dagtid i Solna? Klätterkompis 0
luktafotogen Klättra i Lidköping. Klätterkompis 2
stafe Klättra i Norge Klätterkompis 0
Catarina M Klättra i Göteborgsområdet v34 Klätterkompis 0
ph.nilsson Någon som vill klättra imorn, lördag, eftermiidag? Klätterkompis 0
pajoon Klättra i Bollnäs imorgon från 17- ? Klätterkompis 0
Plingela Klättra i Falun/Dalarna Klätterkompis 1
rin Klättra solna Klätterkompis 2
ragnhildkarlsson Klättra i solna Klätterkompis 0
agnesd klättra i lund/malmö Klätterkompis 4
dman Börja klättra på fabriken i Gbg Klätterkompis 0
rin Klättra Telefonplan Klätterkompis 2
Ensåncesar Klättra ute 17-25 juni Stockholm m.m Klätterkompis 0
Danne W Klättra Ringkallen i sommar Klätterkompis 0
Sim Klättra i Kalifornen? Klätterkompis 3
baraalexx Klättra med... Klätterkompis 0
jacobster Sista minuten klättra ute Lö 22 maj Klätterkompis 0
Hansanders Fler att klättra med i Stockholm Klätterkompis 0
Aktivist Klättra? Klätterkompis 0
Farzad Börja klättra Klätterkompis 0
Karl A. Någon att klättra med kommande vecka? Klätterkompis 0
ulriiika Klättra Gran Canaria v10 Klätterkompis 0
trolltind klättra dagtid sthlm Klätterkompis 2
Milla_kba Klättra GBG helgen 19-20 sept Klätterkompis 0
Northenlights Häng med och klättra i halong bay paradiset? Klätterkompis 1
pesv Klättra i småland Klätterkompis 0
tatanka Klättra utomhus i Stockholm? Klätterkompis 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.