• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättra i Thailand

tjena,

är det någon trevlig klättrare som ska vara på krabi 22-26:e december? ska vara där och hade blivit skitglad om man hade haft någon att klättra med... jag är 19 år, bouldrar mest här hemma (bor i skåne) men diggar repklättring!!! det vore fett om man kunde träffas där nere!

Kalle
 
Åk ner bara!
Det är alltid massor av klättrare där från alla länder. Det är lätt att hitta folk att klättra med. Dessutom kommer det förmodligen vara en drös svenskar där också.
Det kanske känns lite vanskligt att åka ner själv men jag gör förmodligen det i vinter om allt går som det ska.
 
tack så jättemycket för ditt svar mia, en fråga bara, var kan man få tag på boken? köper man den där nere eller finns den här, har kollat både amazon.com och gleerups...


tack igen, Kalle
 
Andaman Nature Resort

Hej !!
Det bara skriker inom mig när jag läser att du ska ner och känna värmen...BARA VILL TILLBAKA !!
Håller med Mia, bo på Tonsai beach, billigt o bra. Ett schysst place för oss backpackers är Andaman Nature resort som ligger ca. 100 m. rakt upp i skogen från stranden. Det går en liten stig genom kokosnötskogen precis bakom "witt´s" bar, den leder rakt upp till bugalowsen. Titta till på hydda D5 och tänk på mig ... haha. Jag kan rekomendera deras clubsandwic ihop med en kall singha... Ha dé så jä... bra, och som sagt, du hittar alltid "en vän" där nere !!

/magnus
 
Lyckost

Hej
Lyckost dig som ska åka till Railey. Har precis kommit hem ifrån Nepal och fick några bonusdagar i Thailand så jag hann med att klättra tre dagar. Två av klätterställena har anslagstavlor där man kan "annonsera" efter klätterkompisar. Det kan ju kännas sådär att klättra med nån man inte känner, men jag hade turen att träffa en bra kille från Schweiz. Man får köra på känsla helt enkelt.

Om du inte vill ta med utrustning går det ju att hyra, men det blir dyrt i längden.Vi hyrde rep och quickdraws 600 baht/dag, 150kr. Men vi hyrde bara halvdagar och klättrade mellan 6 och 12! Perfekt för att göra det billigare, undvika köbildning vid lederna och kunna bada på em!!!

Förövrigt börjar Railey mer likna ett lyxigt charterställe där allt bara blir dyrare och boendet blir allt lyxigare. Trist!!
Ha det gott!
Jessica
 
myggor

Tja !
Hoppas nu du får en skön semester o go´jul och allt det där. Men...där finns mygg... ett hett tips (som nog fler kan skriva under på) är att inte ta med ett svenskt myggmedel (jag har iallafall inte hittat något som hjälper) utan köp ett myggmedel där nere. Ett mycket bra medel heter Sketoline. Vit plastflaska med gul eller grön etikett beroende på lukt :eek:)

Glöm inte detta nu SKETOLINE...

over & out
 
resa igen...

Hej Mia!
Tack för att du frågar...det hade varit jättekul att åka ner till hösten igen...och det ska jag :eek:) Jag och tjejen ska nämligen ner några veckor över jul och nyår nästa år, om allt går som det ska, så då kanske vi ses ändå !!

ha dé /magnus
 
Klättrin i mars-april?

Enligt lonely planet så stänger flera av klätterfirmorna på Railay under regnperioden. Jag kommer till Thailand nån gång i mars-april och tänkte klättra så mycket jag orkar. Är det någon som vet om det funkar bra eller är stängt?
/Erik
 
klättra på du

Tja Alek!

Vi åkte från railey/tonsai (klätter"paradiset" i Krabi du vet)v.12 i våras runt den 22 mars, och då var det fullt ös. Kan inte tänka mig att de stänger där, men jag kan ju inget lova. Det går ju att klättra lite på phiphi också och där kan de ju inte stänga tycker jag. I detta område borde det inte vara några problem.

kör hårt!
/Magnus
 
resemail

Hej Mia & Kalle!

Vore kul att höra från era ny erfarenheter runt om i världen, så har ni tid och ork att lägga till mig i eran mail så får ni hemskt gärna dela med er till mig!

mjonebring@yahoo.se

Ha de

/Magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Akklokk Klättra klippa i Gbg? Klätterkompis 0
maesi Klättra i Sickla Klätterkompis 2
Mattholowmes Klättra i Zadar, Kroatien Klätterkompis 0
Braaten Nån som vill vara med och klättra nu? Klätterkompis 0
Louisoh69 Börja klättra, Ensam? Klätterkompis 2
Stefan_osterman Klättra utomhus Uppsala Klätterkompis 0
Stefan_osterman Klättra inomhus i uppsala Klätterkompis 0
wishmasterflo Nån som är interesserat att klättra på Telefonplan? Klätterkompis 5
stea bor du i Dalarna och gillar att klättra? Klätterkompis 5
blåen Klättra Linköping Klätterkompis 2
Snusmumrik1 Klättra Kronoberg Klätterkompis 1
Tom Bombadill Vill du börja klättra? (Göteborg) Klätterkompis 1
joho82 Klättra ute i Västra Götaland/Bohus Klätterkompis 1
pajaro Klättra i Järnforsen! Klätterkompis 0
Pumba Ledig v26-30 och är sugen på att trad klättra i Norge. Klätterkompis 4
LynxLynn Nybörjare, klättra utomhus i sommar? Klätterkompis 12
oskar.broden Klättra i Bohuslän till helgen? Klätterkompis 4
kig Klättra på Telefonplan? Klätterkompis 1
Mangee Vem vill klättra i Stockholm? Klätterkompis 2
Send it Klättra ute i Göteborg Klätterkompis 3
k_å Någon att klättra med i Linköping v.41 Klätterkompis 0
Magmatisk Någon som vill klättra i Göteborg? Klätterkompis 8
lumor Klättra ute i Göteborg Klätterkompis 4
dosen Klättra dagtid i Solna? Klätterkompis 0
luktafotogen Klättra i Lidköping. Klätterkompis 2
stafe Klättra i Norge Klätterkompis 0
Catarina M Klättra i Göteborgsområdet v34 Klätterkompis 0
ph.nilsson Någon som vill klättra imorn, lördag, eftermiidag? Klätterkompis 0
pajoon Klättra i Bollnäs imorgon från 17- ? Klätterkompis 0
Plingela Klättra i Falun/Dalarna Klätterkompis 1
rin Klättra solna Klätterkompis 2
ragnhildkarlsson Klättra i solna Klätterkompis 0
agnesd klättra i lund/malmö Klätterkompis 4
dman Börja klättra på fabriken i Gbg Klätterkompis 0
rin Klättra Telefonplan Klätterkompis 2
Ensåncesar Klättra ute 17-25 juni Stockholm m.m Klätterkompis 0
Danne W Klättra Ringkallen i sommar Klätterkompis 0
Sim Klättra i Kalifornen? Klätterkompis 3
baraalexx Klättra med... Klätterkompis 0
jacobster Sista minuten klättra ute Lö 22 maj Klätterkompis 0
Hansanders Fler att klättra med i Stockholm Klätterkompis 0
Aktivist Klättra? Klätterkompis 0
Farzad Börja klättra Klätterkompis 0
Karl A. Någon att klättra med kommande vecka? Klätterkompis 0
ulriiika Klättra Gran Canaria v10 Klätterkompis 0
trolltind klättra dagtid sthlm Klätterkompis 2
Milla_kba Klättra GBG helgen 19-20 sept Klätterkompis 0
Northenlights Häng med och klättra i halong bay paradiset? Klätterkompis 1
pesv Klättra i småland Klätterkompis 0
tatanka Klättra utomhus i Stockholm? Klätterkompis 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.