• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare, klättra utomhus i sommar?

Hej! Jag är en pigg tjej på 18 år som har hittat en passion för klättring! Har klättrat i ca 2 månader (inomhus) men känner att jag skulle vilja utöka mina kunskaper och lära mig klättra utomhus.
Om det är någon som är intresserad, antingen att hänga med eller lära ut så hör gärna av er!

Jag bor i Stockholm
 
Hej, jag är 19 år och vill också gå vidare till klippa, har bara ledat en gång på klippa och saknar tyvärr rep, quickdraws, slingor men funderar på att köpa lite grejer om jag får lite pengar över efter studenten. Har bil.
 
Hej!

Jag är 34 och har gått en grundkurs klippklättring, har ej heller rep och slingor, ej heller kilar och friends (men för övrigt tillgång till personlig utrustning). Vill framförallt komma ut och klättra för att öva grunderna för att sedan gå ytterligare kurs. Är mest intresserad av utomhusklättring. Har tyvärr inte tillgång till bil men är annars tämligen mobil. Bor i Stockholm.
 
Hej Magnus & kifarc, härligt att ni är intresserade!
Jag har heller ingen riktig utrustning som rep,quickdraws å slingor mm men tänker samma som dig Magnus, hoppas på att få lite pengar efter studenten! (hade då planerat att köpa sådana grejer). Och du Kifarc som har gått en grundkurs, det är ju super! Skulle gärna vilja ut å klättra med er (har också en kompis som troligtvis kanske skulle vilja följa med, då blir vi ju 4)
Brukar ni klättra inomhus? I så fall vart, så kanske vi skulle kunna träffas innan (om det blir något)? Skulle vara trevligt
 
Fyra blir ju schysst (2 replag), jag brukar klättra vid telefonplan och försöker börja innan 17 för att slippa köa på lederna, men är lite dumsnål så har inget medlemskap nånstans så dom flesta ställena funkar. Vad sägs om denna veckan om det går med din kompis och Kifarc?
 
Denna vecka låter bra. Jag och min kompis brukar klättra på Karbin (älvsjö) Men vi hade faktiskt tänkt testa telefonplan, så det blir ju jättebra. Men att hinna innan 5 kan bli ganska svårt för oss, för vi är ute på praktik och slutar vanligtvis 4-5, men runt 5 -6 tiden är nog inga problem.

Däremot kan jag bara två dagar denna vecka( Onsdag eller Fredag)
 
Jag är ledig hela onsdag så det funkar för mig. Efter 17 blir det dyrare inträdde på kc tror jag.
 
Onsdag passa bra för mig mer.(jag har lyckats bli förkyld men hänger gärna med bara för att träffas, kan ju säkra om inget annat.) Min kompis är dock lite osäker på om han kan eller ej, men vi kan höra av oss imorgon under dagen?
 
Hej! Kul att det låter som att det kan bli något av detta, denna vecka är dock tidsmässigt svår för mig. Kommande v 23 däremot så är jag helt ledig så då kan jag alla dagar alla tider.

Ja jag gick en grundkurs alldeles nyligen, superfint och fina klippor. Är dock väldigt mycket nybörjare på detta. På slutet började det regna och då märktes tydligt att grepp och friktion blev sämre, men det kanske är lite tjusningen med utomhus. Förhållandena förändras.

Mao, kul med bra respons i tråden. Hoppas dock ni är intresserade även nästa vecka.

Med vänlig hälsning

Patrik :)
 
Nästa vecka åker jag på semester till Frankrike (kommer hem lördag 8/6) Men jag är fortfarande väldigt intresserad! Ni kan ju träffas nästa vecka och så kan jag komma veckan efter (v24)?

Magnus, kan tyvärr inte ses idag, den här förkylningen blir bara värre och värre..det suger måste jag säga.
 
Tråkigt att du blev förkyld, du får krya på dig :)

Patrik, jag skulle nog kunna nästa vecka nån gång men veckan efter (24) så kan jag i stort sett när som helst.
 
Hej!
Såg eran konversation och är grymt sugen på att klättra!
Har ingen lust att åka till något klättergym, Men tar ni er ut till någon klippa så är jag på.
Jag har all utrustning som behövs för både topprep och ledklättring: Rep, quickdraws, Slingor etc...
Jag bor i Rågsved och kommer att vara fri varje dag tom 19 Juni.


Hör av er

Mvh Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
coffee08 Nybörjare som vill klättra i Solna - se hit! Klätterkompis 28
sara_gustafsson Nybörjare söker klätterkompis i Nacka på Klätterverket Klätterkompis 2
m6fd9 Nybörjare Solna klätterkompis sökes Klätterkompis 1
Niblet Nybörjare klippklättring Stockholm Klätterkompis 1
lynne99 nybörjare söker klätterkompis! Klätterkompis 0
Hinirags Klätterkompis nybörjare Göteborg Klätterkompis 1
fine söker klätterkompisar i sthlm- själv nybörjare Klätterkompis 14
Santera Klätterkompis till nybörjare på Klätterdomen Klätterkompis 1
zimmii nybörjare i Göteborg Klätterkompis 3
bouic Klätterkompis ledklättring - nybörjare Klätterkompis 2
Gosselin Nybörjare Klätterkompis 1
sia81 Göteborg Klätterkompis nybörjare Klätterkompis 4
GBG: Nybörjare med grönt kort söker klätterkompisar Klätterkompis 0
Lisalilla Klätterkompis nybörjare gtbg Klätterkompis 8
Sjölander Klätterkompis - Sthlm, (nybörjare med grönt kort). Klätterkompis 4
A.P. Nybörjare på Karbin Klätterkompis 0
toydor Nybörjare sthlm Klätterkompis 2
coaskkis Nybörjare i lkpg Klätterkompis 2
spunkm nybörjare letar klätterkompis i sthlm Klätterkompis 0
GusPer Nybörjare på Fysiken i Göteborg? Klätterkompis 1
pamzilla Nybörjare Karbin eller KC Telefonplan Klätterkompis 3
xxxxxxxxxxxxxxx Nybörjare, Halmstad Klätterkompis 1
Joakim Ambrosson Nybörjare, Klätterverket Klätterkompis 3
sodan Klätterkompis på Klätterverket till nybörjare Klätterkompis 0
sannalindahl Nybörjare söker klätterkompis, Solna Klätterkompis 0
GusPer Total nybörjare i Göteborg Klätterkompis 5
Elin K Nybörjare söker klätterkompis till Solna Klätterkompis 2
sepulchure absolut nybörjare i Uppsala Klätterkompis 0
JrC Nybörjare söker klätterkompisar i Stockholm Klätterkompis 3
Batistuta Replagspolare/ nybörjare. Klätterkompis 4
Minde Nybörjare söker klätterkompis i STHLM Klätterkompis 7
sepulchure nybörjare i uppsala Klätterkompis 1
madir Klätterräv/nybörjare i Uppsala ?! Klätterkompis 2
Akklokk Klättra klippa i Gbg? Klätterkompis 0
maesi Klättra i Sickla Klätterkompis 2
Mattholowmes Klättra i Zadar, Kroatien Klätterkompis 0
Braaten Nån som vill vara med och klättra nu? Klätterkompis 0
Louisoh69 Börja klättra, Ensam? Klätterkompis 2
Stefan_osterman Klättra utomhus Uppsala Klätterkompis 0
Stefan_osterman Klättra inomhus i uppsala Klätterkompis 0
wishmasterflo Nån som är interesserat att klättra på Telefonplan? Klätterkompis 5
stea bor du i Dalarna och gillar att klättra? Klätterkompis 5
blåen Klättra Linköping Klätterkompis 2
Snusmumrik1 Klättra Kronoberg Klätterkompis 1
Tom Bombadill Vill du börja klättra? (Göteborg) Klätterkompis 1
joho82 Klättra ute i Västra Götaland/Bohus Klätterkompis 1
pajaro Klättra i Järnforsen! Klätterkompis 0
Pumba Ledig v26-30 och är sugen på att trad klättra i Norge. Klätterkompis 4
oskar.broden Klättra i Bohuslän till helgen? Klätterkompis 4
kig Klättra på Telefonplan? Klätterkompis 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.