Klätterskor

Hörde någonstans att man ska tvätta skorna efter varje användning? Ska man och isåfall hur? Hur ska jag få dom att hålla så länge som möjligt?

Tack på förhand!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tryck ner tidningspapper i skorna efter användning. Ju mer du svettats i dem ju större nytta gör det.
(byt papper då o då efter slitage)

Kör ett halvtimmes fotbad med diskmedel före klättring. Jag kör oftast fotbadet utan skor, men det funkar nog om du har skorna på oxå.

"någon gång om året" blir svårt om man nöter ut tre par/år... Se till att dom torkar mellan passen och blir sulorna smutsiga tvättar du av dom.

Men vad gör du mellan passen? Vad använder du för att torka av då? Tar du med en handuk typ eller?
Tack för svaren!

Jag brukar köra mina i tvättmaskin då och då. Har svårt att njuta av att stoppa ner fötterna i veritabla stinkbomber, känslig som jag är.
Syntetläder stinker snabbare och värre än läderdito.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips