Klätterskor

Jag tycker det är otroligt charmigt med lukten från fotsvett, krita och friktionsgummi blandat. Det får mig i stämning för att klättra, så det har blivit en del av sporten för mig.

Mitt råd är att fortsätta vara lite äcklig, för det brukar vara socialt accepterat i klättercommunityt. Hur ska du någonsin kunna dela en portaledge i en vecka med någon random dude om du inte ens tål lukten från ett par klätterskor? :)

Jag citerar här John Liungman ur artikeln klättringens olika stilar: "Aidklättring innebär att så långsamt som möjligt förflytta en tung säck uppför en kilometerhög vägg utan att infångas av poliser med cowboyhattar. För att inte riskera att packningens vikt minskar så sparar man sin egen avföring i särskilda förpackningar. Eftersom en replängd kan ta flera veckor att slutföra har man med sig en ”portaledge” i vilken säkringsmannen kan ligga bekvämt. Den verkliga utmaningen ligger i att någon i replaget ska hålla sig vaken."

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Bilagor

• category-banner-soap-new.jpg
    category-banner-soap-new.jpg
    35.8 KB · Visningar: 298

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips