Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det nån som bor i marks komun och vill satsa hårt på att klättra bättre till nästa sesong? jag klättrar 6-7registret. Mest sport, men vill utveckla trad klättringen också!! Börjar bli ensamt att klättra i mark...../johan
Tjabba
jag söker någon att klättra med när jag flyttar till borås i vinter. Jag klättrar ungeför lika delar bult å trad. Dock klättrar jag två grader hårdare på bult än på trad. Jag klättrar ungefär lika hårt som dig.
Låter ju smidigt!! Klättrar mest i seglora. inte långt från borås.. Tänkte utforska borås klippor i sommar med.Töllsjö mm. Klättrar också lättare trad än sport.. När är flytten tänkt? Ha det gott..
Inomhusväggar är det ont om. Finns en i Kinna 3mil fr Borås. Men den är stängd eftersom marks klätterklubb inte existerar. Alla utvandrar till den stora staden! Annars är det klätterfabriken i Gbg, tyvärr.Men där finns ju gott om vägg att klättra på.. Borås har jag ingen koll på riktigt...
Finns, eller fanns iaf, en helt OK klätterlokal i närheten av Fristad, ett par mil utanför Borås. Lite svårt att hitta men kolla med Friluftsfabriken, tel 033 - 41 09 04.
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer
En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå.
Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ...
3 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ...
25 år. Ett kvartssekel har passerat sedan jag senast stod på toppen av Kilimanjaro. Bestigningen ingick i en åttamånaders vandring genom Massajland ...
1 kommentar