Klätterkompis sökes...

Är det nån som bor i marks komun och vill satsa hårt på att klättra bättre till nästa sesong? jag klättrar 6-7registret. Mest sport, men vill utveckla trad klättringen också!! Börjar bli ensamt att klättra i mark...../johan

Tjabba
jag söker någon att klättra med när jag flyttar till borås i vinter. Jag klättrar ungeför lika delar bult å trad. Dock klättrar jag två grader hårdare på bult än på trad. Jag klättrar ungefär lika hårt som dig.

MVH Pigge

Hej...

Låter ju smidigt!! Klättrar mest i seglora. inte långt från borås.. Tänkte utforska borås klippor i sommar med.Töllsjö mm. Klättrar också lättare trad än sport.. När är flytten tänkt? Ha det gott..

Inomhusväggar är det ont om. Finns en i Kinna 3mil fr Borås. Men den är stängd eftersom marks klätterklubb inte existerar. Alla utvandrar till den stora staden! Annars är det klätterfabriken i Gbg, tyvärr.Men där finns ju gott om vägg att klättra på.. Borås har jag ingen koll på riktigt...

Finns, eller fanns iaf, en helt OK klätterlokal i närheten av Fristad, ett par mil utanför Borås. Lite svårt att hitta men kolla med Friluftsfabriken, tel 033 - 41 09 04.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.