Kläder för vandring

Jag har min första långvandring framför mig, Abisko-Nikkaluokta i mitten-slutet på augusti. Skor har jag, men när det gäller kläder behöver jag tips! Risken är annars att jag packar åt skogen för mycket. Jag tar tacksamt emot tips på en packlista!

Detta blir troligen min klädlista till sommaren:

Kläder på mig
Byxa Fjällräven Barents Trousers
Bälte ITAB Svart bälte
T-shirt Blue Wear funktion
Kalsong ITAB Bambu herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Fleeceväst Engelsson Fleeceväst
Stövlar Viking Victory

Nerpackade kläder
Vindblus Marmot Ion Windshirt
T-shirt Blue Wear Funktion
Kalsong ITAB Bambu Herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Undertröja Fältskjorta 90
Långkalsong ITAB T&P Technical
Regnjacka ITAB T&P Packaway
Regnbyxa ITAB T&P Packaway
Mössa
Badtofflor

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stort tack

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

det är inte kläderna som väger i packning,det är tält m.m. o maten;)

/pelka

Ja, jag insåg det! :) Därav min lycka, eftersom min käre make bär tältet och maten är ganska lätt och kläderna inte väger något alls nästan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips