Kläder för vandring

Jag har min första långvandring framför mig, Abisko-Nikkaluokta i mitten-slutet på augusti. Skor har jag, men när det gäller kläder behöver jag tips! Risken är annars att jag packar åt skogen för mycket. Jag tar tacksamt emot tips på en packlista!

avslutad130206

Avslutat
Detta blir troligen min klädlista till sommaren:

Kläder på mig
Byxa Fjällräven Barents Trousers
Bälte ITAB Svart bälte
T-shirt Blue Wear funktion
Kalsong ITAB Bambu herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Fleeceväst Engelsson Fleeceväst
Stövlar Viking Victory

Nerpackade kläder
Vindblus Marmot Ion Windshirt
T-shirt Blue Wear Funktion
Kalsong ITAB Bambu Herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Undertröja Fältskjorta 90
Långkalsong ITAB T&P Technical
Regnjacka ITAB T&P Packaway
Regnbyxa ITAB T&P Packaway
Mössa
Badtofflor

Stort tack

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

det är inte kläderna som väger i packning,det är tält m.m. o maten;)

/pelka

Ja, jag insåg det! :) Därav min lycka, eftersom min käre make bär tältet och maten är ganska lätt och kläderna inte väger något alls nästan.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.