Kläder för vandring

Jag har min första långvandring framför mig, Abisko-Nikkaluokta i mitten-slutet på augusti. Skor har jag, men när det gäller kläder behöver jag tips! Risken är annars att jag packar åt skogen för mycket. Jag tar tacksamt emot tips på en packlista!

avslutad130206

Avslutat
Detta blir troligen min klädlista till sommaren:

Kläder på mig
Byxa Fjällräven Barents Trousers
Bälte ITAB Svart bälte
T-shirt Blue Wear funktion
Kalsong ITAB Bambu herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Fleeceväst Engelsson Fleeceväst
Stövlar Viking Victory

Nerpackade kläder
Vindblus Marmot Ion Windshirt
T-shirt Blue Wear Funktion
Kalsong ITAB Bambu Herrboxer
Strumpor Pinewood Coolmax
Undertröja Fältskjorta 90
Långkalsong ITAB T&P Technical
Regnjacka ITAB T&P Packaway
Regnbyxa ITAB T&P Packaway
Mössa
Badtofflor

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Stort tack

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

Tack för tipsen! Och hundtråden vad kanon, jag hade aldrig hittat dit. Jag har varit lite orolig för packningen eftersom mina axlar inte alltid är helt bra, men känner att jag kan lugna mig då packningen kan bli betydligt lättare än jag trodde. :)

det är inte kläderna som väger i packning,det är tält m.m. o maten;)

/pelka

Ja, jag insåg det! :) Därav min lycka, eftersom min käre make bär tältet och maten är ganska lätt och kläderna inte väger något alls nästan.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.