kiruna flygplats- nikkaloukta 29/7 kl 14

Landar med flyget och en kamrat kl 13.55 med planet från sthlm..
Några fler som kommer då och ska till nikkaloukta som vill vara med och dela taxi dit.
kommer även försöka boka båt upp i vistasdalen från nikkaloukta så det går ju oxå att samordna.

Hej Linus,

känns som jag härmas. Men, jag har kommer också med samma plan, ska vidare till Nikka och vill upp en bit i Vistasdalen med båt.

Så räkna med mig i ert sällskap. Jag delar gärna taxi och båt, om det är okej.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Samåkning till Nikkaluokta

Jag kommer också med samma plan och vill gärna åka med er om strejken
fortfarande pågår.
Sven G.

Pris

kollade just upp priset på flygtaxin och det är 1100 + nån bokningsavgift. Max 4 personer. Så det kommer va först till Kvarn som åker med Lena är redan klar.

Har idag oxå mailat en förfrågan om båtåkandet upp i vistasdalen.

Senast ändrad:
Taxipriser

Taxipriserna varierar väldigt om det är helg eller inte... vi lyckades dock få en taxi (riktig taxi, ej svarttaxi) för 600 SEK till Nikkaloukta (vardag), det var iof för 3 år sedan...

PS.
Taxichafförerna kör till Nikka ungefär som Sven Melanders figur "Steve" :)

Taxipriserna varierar väldigt om det är helg eller inte... vi lyckades dock få en taxi (riktig taxi, ej svarttaxi) för 600 SEK till Nikkaloukta (vardag), det var iof för 3 år sedan...

PS.
Taxichafförerna kör till Nikka ungefär som Sven Melanders figur "Steve" :)

JA då åkte vi oxå för typ samma pris men nu verkar det som dom gått ihop om priserna. Samtal med Kiruna Taxi 1250.- Flygtaxi 1100.- Testade att ringa de taxiföretag som finns på hitta.se och de som svarade tar alla ca 1250.-
Tror att man då kunde boka transfer via Kenekaises fjällstation och få ett bra pris, men hittar ingen sådan länk längre någon som vet?

Senast ändrad:
Taxi bokad ! plats kvar

Då var en transfer till Nikkaluokta a1100 bokad finns en plats kvar i den om det är någon mer som kommer med flyget som landar 13:55

Linus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips