kinesiska foppatofflor

de verkar ju perfekta att ha när man rastar! var hittar man billiga kinesika foppatofflor i malmö? tänkte betala runt 50-100 spänn
 
Ikea

Ikea finns inte det i närheten av Malmö?

Jag köpte ett par där (kungens Kurva) för 29 Kr iofs med familykort men det var 10 kr dyrare utan.

MVH
zzeezz

de verkar ju perfekta att ha när man rastar! var hittar man billiga kinesika foppatofflor i malmö? tänkte betala runt 50-100 spänn
 
Ajaj, Fanns inte på mitt IKEA, IKEA kungens kurva är ju någon sorts jesus-ikea, fick vallfärda dit för att köpa ikeakassar med dragkedja förut...

Fint att tofflorna är giftiga, då passar de bra ihop med min nalgene-flaska, min kastrull i aluminium etc etc etc

ska kolla det där stället bo olsson i tomelilla. Annars blir det skokanonen
!
 
Naturskyddsföreningens test visade att de flesta skorna innehåller alla möjliga miljöfarliga gifter som tas upp och påverkar kroppen.

Tack för länken, i våras gjorde jag en test mot kontaktallergi eftersom jag har fått mycket eksem på kroppen senaste två åren. Testet visade på överkänslighet mot kobolt och krom. Jag har inte haft en tanke på att skorna skulle vara en källa till detta. Jag vet ju att krom finns i läderprodukter men plasttofflorna innehåller både krom och kobolt. Nu åker dom i soptunnan, synd iofs eftersom dom är sköna och bekvämma att bara glida in i och dra iväg. Nu är frågan, vad ska jag använda i stället?
 
Tack för länken, i våras gjorde jag en test mot kontaktallergi eftersom jag har fått mycket eksem på kroppen senaste två åren. Testet visade på överkänslighet mot kobolt och krom. Jag har inte haft en tanke på att skorna skulle vara en källa till detta. Jag vet ju att krom finns i läderprodukter men plasttofflorna innehåller både krom och kobolt. Nu åker dom i soptunnan, synd iofs eftersom dom är sköna och bekvämma att bara glida in i och dra iväg. Nu är frågan, vad ska jag använda i stället?
/
Träskor...
Läder/trä och inga ftalater att tala om.
Träskor använder jag året om på fritiden just därför att de är så enkla och behagliga.
De är dessutom mycket snyggare än några illgröna missfoster av plast.
Mer fotriktiga också då de inte sladdrar hit och dit.
 
Nappes arme gick från Paris till Österrike i träskor. Så ve den som talar illa därom!
Foppaskor verkar vara ett giftigt kapitel, bör undvikas.
Scholls fungerar utmärkt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Billiga foppatofflor/Corcs utan hål i Stockholm (lägerskor) Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.