Kieronstugan har brunnit

Kan inte se att det diskuterats i forumet. Så här såg det ut förra veckan när jag passerade...

/Henrik

Bilagor

• _MG_8041.jpg
    _MG_8041.jpg
    77.6 KB · Visningar: 1,193

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Märkligt det här med att fjällstugor brinner så ofta. Hur lyckas folk elda upp hela stugor?!

Har aldrig sett just den här stugan annat än i nedbränt skick på den här bilden men borde inte stugor i fjällmiljö vara en god blixtnedslagsplats? Fjällen är i och för sig högre men annars sticker de ju upp högre än fjällbjörk, ren eller annat som kan tänkas träffas? Plus att då och då besöks de av dioter med värmeljus, spritkök och andra eldkällor, sk fjällvandrare?

Vättlefjäll, varför skriver du här när du inte har någon kunskap, erfarenhet eller perspektiv att bidra med.

I en av fjällklubbens senaste årsböcker står att den privatperson som ägde Kieronstugan skrivit testamente om att stugan skulle brännas efter hans död.

Vättlefjäll, varför skriver du här när du inte har någon kunskap, erfarenhet eller perspektiv att bidra med.

I en av fjällklubbens senaste årsböcker står att den privatperson som ägde Kieronstugan skrivit testamente om att stugan skulle brännas efter hans död.

Nu står det ju i explicit och otvetydigt i Vättlefjälls inlägg att han inte skriver om just Kieronstugan utan om fjällstugor i allmänhet, så kanske du skall ligga lite lägre med oförskämdheterna.

- Erik

Nu står det ju i explicit och otvetydigt i Vättlefjälls inlägg att han inte skriver om just Kieronstugan utan om fjällstugor i allmänhet, så kanske du skall ligga lite lägre med oförskämdheterna.

- Erik

Tack för att du tar mig i försvar, Erik men mellpats ilska handlar inte om Kieronstugan eller min okunskap om den. Hans rabiata påhopp handlar om något annat, som hände i en annan tråd, en annan gång.
Men visst, jag får inte fjällklubbens årsböcker, jag har aldrig varit i Kieronstugan och jag hade inte en aning om något testamente. Iofs så står det ju klart för varje läskunnig person att det är som du skriver. Mitt inlägg var en teori med ett försök till humor.

Dessvärre är det väl så att de allra flesta raststugor (och stugor ö h t) brinner upp för att nån tuttar på, snarare än genom rena olyckshändelser.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips