KG Sport

Men... så här kan de ju inte göra. Antagligen är det en massa människor som köpt grejer de senaste dagarna och vill returnera vissa av dem. Helt plötsligt går det inte ens att läsa vilka returvillkor som gäller. Jag är en av dessa människor. Hoppas verkligen att de svarar på mail...
 
Det där hade jag som vanlig svensk ingen tanke på faktiskt :) Jag tänkte att du kanske var bekant med henne.

Det jag försöker säga är att jag är Tysk. Och tröttnat lite på nazi stämpeln. Alla tyskar har disiplin , skriker ut order och gillar bruna kläder samt älskar att arbeta då detta ger frihet... :-/
 
Bokslut 2011_08

Senaste rapporterade bokslutet är Aug förra året

ingen bra lönsamhet, troligen också minskat sina egna löner, personalkostnaderna sjunker, men det ser väl "hyggligt" stabilt ut av siffrorna att dömma, men sedan kan man ju alltid trixa med siffrorna precis som spanska banker gör, "här behövs ingen hjälp vi klarar oss själva" för att nästa vecka behöva 100-tals miljarder.

sedan kanske det inte är så motiverande att slita med ett företag som har mer jobb än lönsamhet, men eftersom det bara är 35åringar i styrelsen borde de ju ha lite ork,
 
Dom har hängt i ett tag..

En av dom har varit pappaledig. Det drar ju ner kostnaderna om man går runt på mannskapet som finns.
 
HALLÅ! försöker ni tiga ihjäl mig eller, tyckte jag var skit fyndig med att hitta på att jag var en förnärmad tysk...

jaja ni har lyckats, niklaz var den ända som försökte och han var inte ens lite med skyldig.

Att KG stänger är otroligt tråkigt, men vi fån nog finna oss i detta . XXL tar över friluft handeln i butiker.

Och vi som inte gillar detta kommer att få handla vi nätet, det är vår framtid.
 
På deras telefonsvarare finns nu meddelandet att butiken och webshoppen är stängd tills vidare. Bådar inte så gott för min retur av varor... fick inte med returfraktsedel vid leveransen och i ärlighetens namn skulle jag nog inte våga skicka tillbaks betalda grejer, till en butik som inte svarar på mail eller telefon, även om jag fått det.
 
På deras telefonsvarare finns nu meddelandet att butiken och webshoppen är stängd tills vidare. Bådar inte så gott för min retur av varor... fick inte med returfraktsedel vid leveransen och i ärlighetens namn skulle jag nog inte våga skicka tillbaks betalda grejer, till en butik som inte svarar på mail eller telefon, även om jag fått det.

Kolla med kunsumetverket, och se till att du lämnat ett tydligt meddelade till butiken med kontakt uppgifter till dig.
De ska inte kunna säga att de inget sätt. Har de inte gott i konkurs har de fortfarande lagar att följa.
 
Kolla med kunsumetverket, och se till att du lämnat ett tydligt meddelade till butiken med kontakt uppgifter till dig.
De ska inte kunna säga att de inget sätt. Har de inte gott i konkurs har de fortfarande lagar att följa.
Har lämnat meddelande på telefonsvarare och skickat två e-post, tack för tipset. Nu ger jag dem någon eller några dagar att svara, får väl gå vidare om inget händer.

Jag har full förståelse för att företag kan gå dåligt men har lite svårare att fatta varför de inte talar klarspråk på hemsidan eller på telefonsvararen. För mig är det värre att sväva i ovisshet än att faktiskt veta att mina 2000-2500 spänn är borta.
 
Har lämnat meddelande på telefonsvarare och skickat två e-post, tack för tipset. Nu ger jag dem någon eller några dagar att svara, får väl gå vidare om inget händer.

Jag har full förståelse för att företag kan gå dåligt men har lite svårare att fatta varför de inte talar klarspråk på hemsidan eller på telefonsvararen. För mig är det värre att sväva i ovisshet än att faktiskt veta att mina 2000-2500 spänn är borta.

Det är väl inte konstigare än att de inte vet och hållet på med en omtrukterering.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Naturlig Färg Reklamationsproblem XXL sport och vildmark Butiker och leverantörer 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.