alexey; sa:GSM-telefon funkar längst hela västra leden och t.o.m. på toppen.
Jag antar att med GSM-telefon menar du Telia. Fungerar verkligen Vodafone och Comviq???
(Vodafone brukar inte fungera utom synhåll från centrumtorget i alla svenska orter)
alexey; sa:GSM-telefon funkar längst hela västra leden och t.o.m. på toppen.
Eka84; sa:* Hur vet man om det tält man lånar är dugligt?
Eka84; sa:Jag igen.
Kartor etc. har vi ont om. Vart får man bäst tag på dessa?
Jag skulle anta att ingen av oss har någon vidare orienteringsförmåga, jag vet åtminstone att jag inte har någon alls.
Att gå med packning etc har vi ingen större vana av men då vi är "vältränade" får man väl anta att detta inte borde vara något hinder.
Jag uppskattar verkligen alla svar, varningar som råd!
Men jag tror jag får hålla fast vid att vi har det förnuft som åtminstone säger åt oss att inte gå längre!
Läget med projektet är sådant; Projektarbete är 100p. kurs på gymnasienivå varvid man ska lägga ned åtminstone 100 timmar på att genomföra något.
I detta projekt kan vi ju gott och väl räkna vår "planering" och ett genomförande, även om vi inte når toppen så tordes betyget bli lika bra/dåligt för det.
Till detta så måste jag ju säga att våra planering är bristfällig och jag ska snarast börja titta vilken av de utrustningar ni föreslår, vi iöverhuvudtaget besitter.
Men om jag säger såhär; Om man inte fixerar på att nå toppen så borde det väl inte vara speciellt farligt att mesta vandra omkring i fjälltrakterna??
Är det någon som kan med stor säkerhet säga vilken färdväg som är mest riskfri att ta? Iallafall avråda någon väg upp?
- oloan föreslog södra leden och avrådde den östra.
- fafner föreslog västra, hade aldrig hört talas om den södra. (?)
* Vad är Jägar-annexen (alexey:s inlägg) ?? När stänger denna? Telefonnumer etc?
* Hur vet man om det tält man lånar är dugligt?
* Kan man dricka vattnet vid Kebne direkt ur flod/älv/bäck eller ska man medtaga reningstabletter? (vart man nu köper dessa)
Tack på förhand! MVH // Eka
Eka84; sa:Jag igen.
Kartor etc. har vi ont om. Vart får man bäst tag på dessa?
Jag skulle anta att ingen av oss har någon vidare orienteringsförmåga, jag vet åtminstone att jag inte har någon alls.
Att gå med packning etc har vi ingen större vana av men då vi är "vältränade" får man väl anta att detta inte borde vara något hinder.
Jag uppskattar verkligen alla svar, varningar som råd!
Men jag tror jag får hålla fast vid att vi har det förnuft som åtminstone säger åt oss att inte gå längre!
Läget med projektet är sådant; Projektarbete är 100p. kurs på gymnasienivå varvid man ska lägga ned åtminstone 100 timmar på att genomföra något.
Tack på förhand! MVH // Eka