Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har också hört gott om yr.no, men nu snackar vi om fjällväder. I praktiken brukar jag sticka ut huvudet ur tältet, och om mössan sitter kvar, då kan det vara aktuellt med en närmare fundering på topptur!
Ja yr.no är inte alltid pålitligt, vi använder som tidigare nämnt yr.no i fallskärmshoppningen och det händer ganska ofta att det slår fel, dom lovar halvklart och det visar sig bli något annat, men med väder vet vi väl alla som håller på med utomhusaktiviteter att det inte finns någon hundraprocentig tillförlitlig källa att gå till. På vissa hoppfält har vi kontakt med flygtornet, dom brukar ge oss en säker prognos
Hur som helst, vi räknar med köld, vilket betyder att vi packar med oss utrustning som ska kunna tåla kyla, vi räknar med övernattning, därmed ska vi ha med oss tält, spade m.m. och det finns toppstugor...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...