Kartor till Fugawi

Hej !
Jag behöver lite tips här.
Jag har Fugawi + en del av lantmäteriets kartor.

Nu skulle jag vilja ha en karta som täcker 'hela' norra halvklotet.
Jag har sökt på nätet men är osäker på vad jag ska ha.
Finns det kartor för gratis nedladdning så är det bra men jag är även beredd att betala för den.
Jag vet bara inte riktigt vad jag ska ha.

Kravet är naturligtvis att den fungerar i Fugawi och ger rätt koordinater. Kartan ska täcka Europa samt Nord Amerika. Behöver ej visa städer eller tidszoner men det vore ett plus.
Kan man zooma in kartan är det ytterligare ett plus men ej att krav.

Ni är många här som verkar ha lite koll på detta så ni kan kanske ge mig några förslag.

Fugawis kartor

När jag köpte min Fugawi fanns det med kartor över hela världen t ex Europa, Afrika, Asien, Australien osv + världskarta.
Det är inga vackra kartor precis, men de har rätt koordinater. Skalan är okänd.
Bertil

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Re: Fugawis kartor

bertilstenfeldt; sa:
När jag köpte min Fugawi fanns det med kartor över hela världen t ex Europa, Afrika, Asien, Australien osv + världskarta.
Det är inga vackra kartor precis, men de har rätt koordinater. Skalan är okänd.
Bertil
Jo, de följde med min version också. (Ver 3.x) men som sagt, de är inte precis vackra.
Hade önskat mig något annat.
Någon som vet vad för typ av kartor som kan importeras till Fugawi?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips