Kartex hänger sig!

Under vilka förutsättningar då?

-Anslutning till GPS?
-Öppna karta?
-Kopiera till RIK?
-Rita i kartbild?

...etc.

Ge någon ledtråd så blir det lättare att identifiera problemet.

/torbjörn

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har precis skaffat det och det går ofta inte ens att titta på kartor, förminska, förstora eller spanna över olika områden. Kartan bara låser sig och det blir ingen uppdatering. Det spelar ingen roll om det är blåa, gröna eller bara den vanliga sverigekartan.

Stara om burken hjälper inte nu heller. Det hjälpte förut ibland.
[Ändrat av crazy 2006-02-07 kl 19:47]

Ursäkta dröjsmålet (föräldramöte...).

Svårt att ställa diagnos utan litet mer uppgifter.

Om du har möjlighet kan vi ta det per telefon (026-633219), annars föreslår jag att du beskriver ditt system (minne, os-version (inkl patchar), processor, mm) tillsammans med vad du kan få fram av programvaruversion för Kartex och skickar det till någon av

erik.normann@lm.se
mauritz.bomark@lm.se

så kanske de kan gaffla in sig på problemet.

/torbjörn

Installera om

Även om jag inte haft problem med just Kartex, så brukar standardknepet vara att avinstallera programmet + kolla om det finns något ”skit” kvar i registret. Radera i registret, om man vet vad man håller på med.

Installera om och det funkar i kanske 9 fall av 10. Varför har jag dock ingen aning om.

Per

Pers råd är bra.

Det räcker med att någon filkopiering vid installation råkar ut för något litet skitfel för att ett program ska bli obrukbart.

Med litet otur vid installationen kan detta hända vem som helst.

Om ett problem inte försvinner utan i stället fortplantar sig till flera applikationer brukar det i regel vara disken som fått sig en törn och behöver åtgärdas med CHKDSK eller motsvarande program.

/torbjörn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips