Efter flera nätters surfande och lusläsning av diskussionsforum bestämde jag mig för en Magellan SporTack Map.
Kompisen i USA köpte den till mig och jag fick betala 169$ (ca 1350
, mycket nöjd med det priset! Det finns dock ett litet men, den inbyggda kartan är över Nordamerika. Detta visste jag emellertid om så jag känner mig inte på något sätt lurad.
Min fråga är hur bra är Magellan Mapsend Base Map som täcker hela världen?
Jag har först och främst tänkt att använda GPS till friluftsliv i allmänhet, dagsturer i okänd terräng, fjällvandring och hundsport. Hade dessutom tänkt att testa på lite Geocaching.
Har jag någon nytta av Base Map i så fall?
Den kartan som heter Streets Europe är den mer detaljerad och lämplig för friluftsliv?
Finns det någon möjighet att ladda SporTack med någon annan karta än Magellans egna produkter?
Har detta redan behandlats i någon tråd lägg gärna in en länk i så fall.
mvh
Martin - som började med att skruva sönder GPS:en när han skulle stoppa i batterierna...
Kompisen i USA köpte den till mig och jag fick betala 169$ (ca 1350
Min fråga är hur bra är Magellan Mapsend Base Map som täcker hela världen?
Jag har först och främst tänkt att använda GPS till friluftsliv i allmänhet, dagsturer i okänd terräng, fjällvandring och hundsport. Hade dessutom tänkt att testa på lite Geocaching.
Har jag någon nytta av Base Map i så fall?
Den kartan som heter Streets Europe är den mer detaljerad och lämplig för friluftsliv?
Finns det någon möjighet att ladda SporTack med någon annan karta än Magellans egna produkter?
Har detta redan behandlats i någon tråd lägg gärna in en länk i så fall.
mvh
Martin - som började med att skruva sönder GPS:en när han skulle stoppa i batterierna...