Letar karta till Mount Blanc!

Tänkte kolla om det är någon vänlig själ som kan tipsa mig om vart jag kan få tag på karta över lederna på Mount blanc?
Åker ner i augusti och skulle vilja ha några och titta på innan jag sticker!
MVH/Kalle.

Kanske här

Först, har Du kollat i Utsidans diskussionsgrupp om klättring mm? I somras stod det en hel del om MB där.

I somras var jag alldeles i närheten av MBs topp (som linbaneåkare snarare än som klättrare). Jag köpte i Chormayeur en bra karta i 1:25 000 (med UTM-nät) som var utgiven 1989. Den visar vandringsleder och övernattningshyttor. Den heter "Carta dei sentieri e dei rifugi" nr 107, Monte Bianco ..." och är utgiven av Instituto Geografico Centrale, 10121 Torino, Via Prati 2, tel-fax 011 534850 (landsnummer tillkommer)
Priset var 12000 lire, vilket borde vara ca 50 kronor.

Har Du kollat med de båda kartbutikerna nere vid Vasagatan i Sthlm? Har Du kollat med sportbutiker som säljer alpin utrustning? Har Du kollat annonser i Utemagasinet och liknande?

Anders Lj

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
kartbutiken

Det skulle förvåna mig mycket om inte Kartbutiken Stockholm har någon bra karta över området. de har stort sortiment. Tel 08-202303
Man kan betala direkt via telefon genom att ange visa-kortnr (säkert) man får kartan med post dagen efter betalat och klart. Jag brukar beställa utländska kartor därifrån.

MVH Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips