Letar karta till Mount Blanc!

Tänkte kolla om det är någon vänlig själ som kan tipsa mig om vart jag kan få tag på karta över lederna på Mount blanc?
Åker ner i augusti och skulle vilja ha några och titta på innan jag sticker!
MVH/Kalle.

Kanske här

Först, har Du kollat i Utsidans diskussionsgrupp om klättring mm? I somras stod det en hel del om MB där.

I somras var jag alldeles i närheten av MBs topp (som linbaneåkare snarare än som klättrare). Jag köpte i Chormayeur en bra karta i 1:25 000 (med UTM-nät) som var utgiven 1989. Den visar vandringsleder och övernattningshyttor. Den heter "Carta dei sentieri e dei rifugi" nr 107, Monte Bianco ..." och är utgiven av Instituto Geografico Centrale, 10121 Torino, Via Prati 2, tel-fax 011 534850 (landsnummer tillkommer)
Priset var 12000 lire, vilket borde vara ca 50 kronor.

Har Du kollat med de båda kartbutikerna nere vid Vasagatan i Sthlm? Har Du kollat med sportbutiker som säljer alpin utrustning? Har Du kollat annonser i Utemagasinet och liknande?

Anders Lj

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
kartbutiken

Det skulle förvåna mig mycket om inte Kartbutiken Stockholm har någon bra karta över området. de har stort sortiment. Tel 08-202303
Man kan betala direkt via telefon genom att ange visa-kortnr (säkert) man får kartan med post dagen efter betalat och klart. Jag brukar beställa utländska kartor därifrån.

MVH Mats

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips