Karbin till aiders

Hej,

Sitter här med mina nya aiders och funderar vilka karbiner jag ska använda till dom. Lås/inte lås, twistlock oval, d eller hms?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Ja, jag tänkte att jag skulle finslipa kilplaceringarna såhär innan våren kommer på riktigt. Och det är ju alltid kul med prylar också :)

Som ovan! ovalkarbin
En standard ovalkarbin är i mitt tycke skönast att hålla i, lås går bort då du hela tiden skall flytta karbinen!
/H

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

avslut210607

Avslutat
Jag har använt vanliga petzl spirits mycket efter att någon rekommenderade dem för länge sen, och det har funkat fint för mig. Keylock-funktionen känns viktigare än formen i mitt tycke.

Blev sugen på att aida nu när jag tänker på det, det är både lärorikt och sjukt kul dessutom.

Förtydligande finns ju en massa system, 2, 3,4 stegar rysk variant med ben krokar etc. men en snabblås karbin till Daisy eller vad du nu använder för att inte tappa stegarna sedan en ovalkarbin att klippa i placeringarna

Förtydligande finns ju en massa system, 2, 3,4 stegar rysk variant med ben krokar etc. men en snabblås karbin till Daisy eller vad du nu använder för att inte tappa stegarna sedan en ovalkarbin att klippa i placeringarna

Eller så har du lärkat fast stegarna i din daisy eller använt ett 2mm snöre och knutit fast dem i karbinen, beroende på om du har daisy eller inte.

Tänkte lärkfota stegarna till daisy.
Det vanligaste verkar vara att folk använder en oval utan lås, så det borde fungera för mig med :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.