Bumpar tråden med lite info om den portugisiska brännaren. Den finns att köpa: http://www.britelyt.com/Merchant2/m...de=BPP&Product_Code=S-825&Category_Code=Parts

öringen; sa:Bumpar tråden med lite info om den portugisiska brännaren. Den finns att köpa:
Måste breda ut mig lite om "portugisiska" brännare. Skaffade i mtten, slutet av 90-talet, Optimus Explorer. Testade brännaren med sprit hemma. Verkade funka bra, tills brännaren bara dog. Plockade isär den, och metallen inuti hade smält. Ner till Sportkompaniet där jag fick den utbytt. Hem och testa igen, och nu fungerade allt. Stack på vandring, skulle laga middag och brännaren började efter ett tag flamma våldsamt, innan den dog. Dyngan hade smält igen. Metall som smälter av värmen från spritbränsle! Resten av den vandringen blev det trangiabrännnaren som var med som reserv, och eld. Väl hemma ner till Sportkompaniet. Fick veta att Optimus då lagt ut viss tillverkning och avsyning till Portugal. Den brännaren ville jag inte ha mer, så jag tog ett tillgodokvitto tills Primus MFS kom.öringen; sa:Bumpar tråden med lite info om den portugisiska brännaren.
.....