Kap Brännare På Jägarkök

Nä inte direkt

Optimus och Tragia gör spritbrännare med olika diametrar......därav..men med en fiffig bricka bör det gå bra.

Go tur

Johan K
[Ändrat av johankse 2001-10-30 kl 10:02]

Nej tyvärr...

Kap-brännaren är för hög för att få plats i det låga nedre vindskyddet på ett jägarkök.

Däremot kan du sätta en Optimus Explorerbrännare i jägarköket (om du kan få tag i en). Exlorerbrännaren är utvecklad ur samma brännartyp som Kap och brännarna har likartad effekt och bränsleförbrukning.

För att montera en Explorerbrännare i jägarköket behöver du det militära benstödet för explorer (kan köpas från Optimus).

/J.

Vare inte..?

...Loke som exploderade i tid och otid? Har för mig att Explorer ersatte loke som fotogengrill i jägarköken.

Var hittar man Loke på överskott? Kul att ha i samlingarna :).

Undrar,

/J.

Brickan !

Du menar att det bara är att sätta sig och tälja en bricka eller har du en på lager mån tro!

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Funkar inte

Tar mig friheten att bryta in och svara:

Kap-brännaren passar inte därför att den är för hög. Bränsleledningen och nedre delen av förgasaren sticker ut ca 5 cm UNDER det nedre vindskyddet på ett jägarkök. Jag vet eftersom jag äger både en Kap-brännare och ett (flera faktiskt :) jägarkök.

/J.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips