Kap Brännare På Jägarkök

Nä inte direkt

Optimus och Tragia gör spritbrännare med olika diametrar......därav..men med en fiffig bricka bör det gå bra.

Go tur

Johan K
[Ändrat av johankse 2001-10-30 kl 10:02]

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nej tyvärr...

Kap-brännaren är för hög för att få plats i det låga nedre vindskyddet på ett jägarkök.

Däremot kan du sätta en Optimus Explorerbrännare i jägarköket (om du kan få tag i en). Exlorerbrännaren är utvecklad ur samma brännartyp som Kap och brännarna har likartad effekt och bränsleförbrukning.

För att montera en Explorerbrännare i jägarköket behöver du det militära benstödet för explorer (kan köpas från Optimus).

/J.

Vare inte..?

...Loke som exploderade i tid och otid? Har för mig att Explorer ersatte loke som fotogengrill i jägarköken.

Var hittar man Loke på överskott? Kul att ha i samlingarna :).

Undrar,

/J.

Brickan !

Du menar att det bara är att sätta sig och tälja en bricka eller har du en på lager mån tro!

Funkar inte

Tar mig friheten att bryta in och svara:

Kap-brännaren passar inte därför att den är för hög. Bränsleledningen och nedre delen av förgasaren sticker ut ca 5 cm UNDER det nedre vindskyddet på ett jägarkök. Jag vet eftersom jag äger både en Kap-brännare och ett (flera faktiskt :) jägarkök.

/J.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips