Kan man lägga in egna kartor i Garmin Quest/60cs

Hej.

Ska inom en snar framtid köpa en ny GPS, och då jag aldrig haft någon med kartfunktion, har jag en fråga.

Låt säga att jag har en pappkarta, som jag har rättigheter till att kopiera.
Kan jag scanna av den, för att sedan lägga in den i gps:en?
Om så går, hur fungerar det ihop med andra inlagda kartor? kan man välja vilken man vill använda för tillfället?
Hur fungerar det med kalibreringen av kartan, något spec. program ni rekommenderar?

Kanske en sjävklarhet, men som sagt, helt novis på dagens gps:er.

Mvh//Henrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vektorisering

Det finns program för att vektorisera pixelkartor och spara i format som blir användbara i Garmins kartGPSer och det finns gamla inlägg om det här på forumet.

Jag har ingen aning om hur mycket arbete det innebär.

Genvägen via en PDA som direkt hanterar pixelkartor torde vara mycket mindre arbetssam men det finns förstås en del nackdelar med PDA i form av vädertålighet batteriåtgång etc.

Thure

Egna kartor

Har också testat göra egna kartor och kan bara hålla med, det går men det tar TID!
Men å andra sidan blir det ju j-vligt bra när man gör det själv *ler*

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips