Kan man hyra ryggsäck?

Hej!
Min undran är alltså om man kan hyra vandringsutrustning av nå'n firma (el motsv.), då speciellt ryggsäck.

/Martin

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Förr i tiden hade Naturkompaniet uthyrning, men inte längre.
Däremot har Playground i Stockholm tagit med sig den idén och har hyrt ut bla långfärdsgrunkor.

Om du inte bor för långt från Stockholm tycker jag att du ska kontakta dem. De bör inte vara helt avoga till tips om vad de ska hyra ut.

http://www.playgroundstores.com

Har för mig att Klättermusen har sina säckar till uthyrning, vet inte om det gäller alla återförsäljare.
Priset för hyran dras av om man sedan köper säcken.

/Ulf

Östergötland

Hej!
Såg i din profil att du var ifrån Östergötland.
Uteliv på Platensgatan i Linköping kan ordna uthyrning av diverse friluftsprylar.
Ring och kolla där: 013-13 00 66

Schysst, tack för tipsen!

Kollar genast upp era tips. Tycker det borde vara en rimlig affärside att hyra ut t ex ryggsäckar, det borde löna sig.

M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips