Kan kajaken bågna?

Det beror ju lite på hur man ser det. Det tillkommer ju ett visst arbete - och i gördetsjälvfallet får man köpa material till rätt många kajaker.

Men framförallt blir jag lite osäker på hur materialet verkligen passar. Det ska ju vara lite som gammaldags liggunderlag, gärna lite styvare.


Här är en beskrivning av materialet hos Bauhaus:
Tillämpningar: Tråg för sintring med mera, smältdeglar, formar och tråg för gjutning eller smältning av metaller och ickemetaller, resistanselement, delar till värmepannor, kylplattor, fixturer för sintring och hårdlödning, prägling av kompositdelar, material med hög susceptans, impellrar och axlar.
 
varför inte be att få några "frigolitförvarings/transport-vad det nu heter" som används vid transport av seabirdkajaker.

http://www.google.se/imgres?q=seabi...tbnw=187&start=13&ndsp=12&ved=1t:429,r:2,s:13

det går säkert att få från nån seabirdkajakförsäljare. sen bara anpassa dom så det funkar till din kajak.

det är alla fall bra att du funderar över hur du ska förvara kajaken. då är du medveten om att det inte bara är att lämna den utomhus uppochner under snön : )

jag har sett optimistjollar som legat ute på en liten kulle. vänder man på dom så kan dom vara intryckta i botten, trots att det är glasfiber.

annars hänga den i några breda band är nog helt okej. klipp av några säkerhetsbälten på skroten så blir det billigt

fan nu kom ja på nåt : )
en eller 2 löst uppblåsta luftmadrasser som du lägger kajaken på. mjukare kan det väl inte bli. har frostfritt kan du till å mä ha vatten i dom : )

luftmadrass måste väl ändå vara det bästa förslaget hittills : )
 
tack för alla fina tips!

ska först försöka satsa på att hänga upp den under balkongen, få se om det går att få in den, har en pelare i mitten, men med lite tur så kanske det går att snirkla in den där. För om det fungerar så slipper jag problemet med att hålla snön borta från kajaken, som jag får lösa om den ska ligga på altangolvet.

blir att tänka och fundera, kajaken levereras på torsdag så då kan jag börja titta på det lite med en "hands-on" approach...


hehe... när man investerar i sin första egna kajak, och en glasfiber till och med så blir man lite mer nojjig ;)
 
Frotte utomhus är ingen höjdare. Vi förvarar våra inomhus i kallt hus. Tunnt polystertyg över hålen.
Galma bilbäten formar sig efter skrovformen.
Alla konstruktioner kan böja sig, beror på belastningen eller tiden.
 
sätt fler band istället för bara 2.
det finns ju alla möjligheter att fästa hur många som helst. se till att du inte får in vatten i sittbrunnen uppifrån.
transportkapell på och en torrboll i kajaken är inte helt fel.
ha 2 infästningar på varje band, så bandet hänger som ett U. eller du kan till och med sätta banden så brett isär det går. typ så det blir mer som ett riktigt brett V.

det tror jag på : )

ps. om det är en balkong ovanför så lär kajaken bli full med skit på översidan.
det gäller att tänka negativt så man kommer på allt dåligt innan det händer : )
 
Det var en alldeles för fin skruvkarbin på bilden! Den måste du använda till vad den är tänkt till istället!! ;)

Det där kommer säkert att funka, men som nån redan sagt så kommer det bli lite skitig, särskilt om det inte är tak ovanför balkongen.
en variant är väl att bara vända runt kajaken så att det åtminstone hamnar på skrovet (och rinner av).
 
Jona-faj, sjkulle vända kajaken uppochner samt försöka hindra att vatten och skit kan hamna på kajaken uppifrån. Även om den är uppochner så är skäddaboxen exponerad. Snö, löv och regn har en viss förmåga att få den finaste kajaken att bli riktigt ful...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrP Stabilaste kajaken? Paddling allmänt 41
tango Sitta längre tid i kajaken Paddling allmänt 15
Ynglet Bra platser att få i kajaken? Paddling allmänt 6
Marie K flytta sitsen framåt i kajaken Paddling allmänt 4
Pertm Bästa kajaken - max 3 meter Paddling allmänt 9
Lurix Hur fraktar jag kajaken säkert men inte jättedyrt? Paddling allmänt 20
GertF Säkrare kvar i kajaken Paddling allmänt 26
pnothagen Kajaken Arrow Play Paddling allmänt 8
pelle.k Fräscha upp kajaken Paddling allmänt 11
Test005 Hund i kajaken Paddling allmänt 13
Jesperr97 Cykelkärra till kajaken. Paddling allmänt 8
laed Frakta kajaken vintertid Paddling allmänt 10
Gorrgel reservpedal till kajaken, ex. kanotpaddel Paddling allmänt 4
Sara L Pytteliten spricka/läcka i kajaken? Paddling allmänt 15
heah Luta kajaken vid svängar Paddling allmänt 28
Kal-P-Dal Vad packar ni i kajaken för en vecka? Paddling allmänt 11
josohl Vad stortvättar ni kajaken med? Paddling allmänt 3
NattaZatta Tips på lekar med kajaken/kanadensaren Paddling allmänt 3
ctve8n Att fästa GPS:en på kajaken Paddling allmänt 18
Superbatman Den bästa allround-kajaken för max 15000:- ? Paddling allmänt 3
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
thomas_member.se Kajaken drar snett Paddling allmänt 9
Tavy Skicka kajaken med Flyget?? Paddling allmänt 9
Micke U Vill gärna ha omdömen på Neumann Shark kajaken! Paddling allmänt 2
BadCash Gissa kajaken! Paddling allmänt 37
fraewu Kajaker och grejer till kajaken och kajaker till kajaken Paddling allmänt 19
henkealf Kajaken Everest V505 från Stadium Paddling allmänt 15
Sir Roger Elakt märke i kajaken Paddling allmänt 42
petski Låsa kajaken ? Paddling allmänt 15
henkealf Billiga kajaken Freeline 525 från kanotbutiken.se? Paddling allmänt 9
Brune Nationsflagga på kajaken Paddling allmänt 1
peter.ma Göra kajaken mer stabil. Paddling allmänt 5
tango kajakvagn att ha med sig i/på kajaken (ej efter cykel) Paddling allmänt 35
MartinR Strumpa/kondom för att skydda kajaken Paddling allmänt 2
ANNA78 tips om kajaken "north sea adventure 1020"? Paddling allmänt 2
surfban Någon som känner till Nordkap kajaken från 70/80-talet Paddling allmänt 8
a95180 Paddla olastat, vilka egenskaper ska kajaken ha? Paddling allmänt 11
matspe Varför bromsar grunt vatten kajaken? Paddling allmänt 5
deeppowder Stativ på kajaken Paddling allmänt 8
kajkajak Limma bitar av liggunderlag mot insidan i kajaken Paddling allmänt 16
Pask Såg ni trimaran-kajaken? Paddling allmänt 7
kajakmicke Ta kort från kajaken? Paddling allmänt 49
Marzocchi Tar kajaken in vatten? Paddling allmänt 3
jonzzon GPS på kajaken? Paddling allmänt 4
fafner Luckor i Kajaken Paddling allmänt 5
NiklasStrand Fästa grejor på utsidan (av kajaken...) Paddling allmänt 4
knatte Lärdom efter helgens i/urstignings träning i kajaken. Paddling allmänt 9
Hjuken Tipsa mig om hur jag ensam kan lasta kajaken på bilen Paddling allmänt 8
Åsa T Kompass på kajaken?! Paddling allmänt 18
skrime Erfarenheter av Garkast (kajaken) Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.