Kalsonger som i första hand andas och inte värmer.

ala; sa:
Det är ju vanligt underställstyg under så det blir ju inte ett stort hål fram... Det blir nog ytterst marginellt mer dingel än med vindskyddet.
/A

Det var iaf ett bra tips för oss som har några Craft som aldrig används för att det är ett jäkla vindskydd fram. Känns lite skumt att klippa sönder ett par fina kallingar men resultatet verkar tipptopp. Mer UL blev det också! (F.ö. antar jag att ni UL:are är mer vana vid att klippa "sönder" nya prylar ;))
 
Strykarräven; sa:
Min högst personliga uppfattning är att redan Powerdry (som sitter i Haglöfs Actives) 010 är tjockare och luddigare = varmare än flertalet coolmaxplagg, men att den sprider svetten bättre och torkar snabbare. För vinterbruk kan 020 rekommenderas, men knappast annars. Haglöfs gör annars en del t-shirts i Dryskin, vet att Intersport haft kampanjpris (200 istf 400 kr) på en sådan Haglöfst-shirt. Har inte hunnit bilda mig någon bra uppfattning om svettransporten i det materialet pga den dåliga passformen hos det enda plagg som jag äger i Dryskin.

Var förbi Intersport idag och kikade och bland dom billigaste bomullsT-shirtarna hängde en Haglöfs Dryskin Razor Tee i XL.
Exakt vad jag letat efter (mysko att dom itne kan tala om att den finns i sortimentet när man frågar efter en sådan produkt). Passformen är för mig helt perfekt och fukttransporten är den bästa jag upplevt (gjorde lite situps och armhävningar för att få igång svetten).

Ingen som helst värme tillförs heller utan jag sitter till och emd och småfryser nu inomhus i 20 graders värme. helt perfekt då jag ska ha andra plagg utanpå och vill inte att det blir för varmt.

Någon som vet om det finns kalsonger i samma material (dryskin)?
Eller är Haglöfs Active 010 det närmaste man kan komma?
 
T-shirtskilt

dajo; sa:
Strykarräven; sa:
Min högst personliga uppfattning är att redan Powerdry (som sitter i Haglöfs Actives) 010 är tjockare och luddigare = varmare än flertalet coolmaxplagg, men att den sprider svetten bättre och torkar snabbare. För vinterbruk kan 020 rekommenderas, men knappast annars. Haglöfs gör annars en del t-shirts i Dryskin, vet att Intersport haft kampanjpris (200 istf 400 kr) på en sådan Haglöfst-shirt. Har inte hunnit bilda mig någon bra uppfattning om svettransporten i det materialet pga den dåliga passformen hos det enda plagg som jag äger i Dryskin.

Var förbi Intersport idag och kikade och bland dom billigaste bomullsT-shirtarna hängde en Haglöfs Dryskin Razor Tee i XL.
Exakt vad jag letat efter (mysko att dom itne kan tala om att den finns i sortimentet när man frågar efter en sådan produkt). Passformen är för mig helt perfekt och fukttransporten är den bästa jag upplevt (gjorde lite situps och armhävningar för att få igång svetten).

Ingen som helst värme tillförs heller utan jag sitter till och emd och småfryser nu inomhus i 20 graders värme. helt perfekt då jag ska ha andra plagg utanpå och vill inte att det blir för varmt.

Någon som vet om det finns kalsonger i samma material (dryskin)?
Eller är Haglöfs Active 010 det närmaste man kan komma?


Köp xxl :)


peter
 
Craft Pro Cool kanske?

Craft Pro Cool är en ny serie underkläder från Craft(!) som borde vara intressant när det är varmt och för den som svettas mycket.

Här finns det en Craft Pro Cool-broschyr:
http://www.craft.se/swe/pdf/ProCool_konsument_SWE.pdf
På sidan 12 visar de kalsonger, både boxer och 'vanliga'.
En stor fördel med Craft är att de finns 'överallt', jag har sett Pro Cool hos min lokala Stadium-butik.

Men eftersom materialet är en ny variant av CoolMax tillverkad av DuPont borde det snart komma fler tillverkare med samma material:
http://www.craft.se/swe/produktdesign/material/procool_popup.htm

/Håkan
 
dajo; sa:
Ingen som helst värme tillförs heller utan jag sitter till och emd och småfryser nu inomhus i 20 graders värme. helt perfekt då jag ska ha andra plagg utanpå och vill inte att det blir för varmt.
När jag läste detta kunde jag inte hålla mig längre utan drog förbi Intersport på min löprunda och inhandlade ett stycken Dryskin-tshirt från Haglöfs. har sneglat på den lite i vår. 400 är ju horribelt, 200 är OK, och är den så bra som du säger så är den lätt värd det, spec för mig som jobbar i ett hus som totalt saknar ventilation sommartid. Synd bara att det inte är invävt såna där silverfibrer som minskar stanken...
 
Re: Craft Pro Cool kanske?

HåkanC; sa:
Craft Pro Cool är en ny serie underkläder från Craft(!) som borde vara intressant när det är varmt och för den som svettas mycket.

Här finns det en Craft Pro Cool-broschyr:
http://www.craft.se/swe/pdf/ProCool_konsument_SWE.pdf
På sidan 12 visar de kalsonger, både boxer och 'vanliga'.
En stor fördel med Craft är att de finns 'överallt', jag har sett Pro Cool hos min lokala Stadium-butik.

Men eftersom materialet är en ny variant av CoolMax tillverkad av DuPont borde det snart komma fler tillverkare med samma material:
http://www.craft.se/swe/produktdesign/material/procool_popup.htm

/Håkan

Onekligen intressant.
Craft brukar ju ha bra priser också så det vill väl till att besöka Stadium och trackasera dom lite...
 
PK Neelix; sa:
Var köper man egentligen vettiga kortkalsonger i annat material än bommul?
Jag köper syntetboxerkallingar av märket Mywear utan idiotisk gylf (tack!) för 79:-/2 par på Ica Maxi. Faktiskt bland det mest prisvärda jag hittat. För de "viktiga" tillfällena kör jag med Newlines i Coolmax.
 
Fred-kalsonger

haskell; sa:
PK Neelix; sa:
Var köper man egentligen vettiga kortkalsonger i annat material än bommul?
Jag köper syntetboxerkallingar av märket Mywear utan idiotisk gylf (tack!) för 79:-/2 par på Ica Maxi. Faktiskt bland det mest prisvärda jag hittat. För de "viktiga" tillfällena kör jag med Newlines i Coolmax.

Och jag köper syntetkalsonger på Konsum av märket
FRED för 99:- st och de är bra. Använder ibland Newlines. Ska prova Crafts 010. Kan man köpa dom på
nätet?
 
Nå, någon som vågat prova Crafts nya Pro Cool-kalsingar eller annat av det materialet? Är sugen på ett nytt löparlinne och evt kalsonger.

Lite off topic men nästan rätt: Är det någon som kör på korta tights (cykelbyxor) till löpning nuförtiden? Jag får grymma skavsår på insidan låren av mina löparshorts (låren är för feta och skaver mot varandra...) och tänkte skaffa ett par korta tights.
Vilka ska jag välja? Vilka är kyligast? Måste jag begränsa min löpning till de mörka timmarna?
 
Mörka korta tights

Strykarräven; sa:
Vilka ska jag välja? Vilka är kyligast? Måste jag begränsa min löpning till de mörka timmarna?

Nej men begränsa dig till mörka tights se den underbara/förskräckliga bilden som länkas i första inlägget i denna tråd http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=31026

Newline som säljs på Intersport och liknande butiker (Stadium?) har prisvärda och bra korta svarta löpartights. Utmärkta för löpning Inlines och duger även som badbyxor.

Thure
 
Ja, den länken var bra, hade missat den.

Är det någon skillnad mellan olika modeller av korta tights, ungefär som på löparbyxor där en del har dragkedjor, fickor, reflexer, är av häftiga/vindtäta/fuktspridande material etc etc?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...