Kalifornien

Tja. Jag är i kalifornien för nu och några månader framåt på träningsläger, mer exakt Sacramento. Men vissa helger har jag fria och brukar passa på att göra lite utflyckter. Har varit i South lake Tahoe och squaw valley och lite mindre kända ställen. Mycket fin natur. Men nu tänkte jag höra om ni här har någon koll på om det finns något ställe jag inte bör missa i dessa trakter? Något storslagen natur?

Mvh. Jonathan

Yosemite Valley, såklart!! Kings Canyon om du har tid, ett litet Yosemite utan turister.. Sequoia national park, för att uppleva de mäktiga träden..

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Death Valley

och kusten t ex Monterey som har ett mkt fint akvarium.
Yosemite har redan nämnts.

Thure

Yosemite!

Yosemite är väldigt fint, speciellt nu när de flesta turisterna är borta och alla höstfärger. Bra ställe för att vandra, klättra och se vilda djur. Bestiga half dome där kan jag rekommendera, tar en hel dag och det är jättevackert och inte så väldigt krävande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips