Kalifornien

Tja. Jag är i kalifornien för nu och några månader framåt på träningsläger, mer exakt Sacramento. Men vissa helger har jag fria och brukar passa på att göra lite utflyckter. Har varit i South lake Tahoe och squaw valley och lite mindre kända ställen. Mycket fin natur. Men nu tänkte jag höra om ni här har någon koll på om det finns något ställe jag inte bör missa i dessa trakter? Något storslagen natur?

Mvh. Jonathan

avslut210607

Avslutat
Yosemite Valley, såklart!! Kings Canyon om du har tid, ett litet Yosemite utan turister.. Sequoia national park, för att uppleva de mäktiga träden..

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Death Valley

och kusten t ex Monterey som har ett mkt fint akvarium.
Yosemite har redan nämnts.

Thure

Yosemite!

Yosemite är väldigt fint, speciellt nu när de flesta turisterna är borta och alla höstfärger. Bra ställe för att vandra, klättra och se vilda djur. Bestiga half dome där kan jag rekommendera, tar en hel dag och det är jättevackert och inte så väldigt krävande.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.