Kajka, Bra eller dålig?

Ja, om fjällräven kajka är bra eller dålig, det är frågan? Det skulle vara kul att veta vad ny tycker. Jag har läst runt här på utsidan och de flesta antingen hatar eller älskar denna ryggsäck. Vad tycker du? Är det en dålig eller en bra vandringsryggsäck?

Bra, eller dålig? Vad är det för fråga? Ja, det är en högkvalitativ säck med ett underbart bärsystem. Nej, jag skulle aldrig använda den då den är urusel för mina ändamål.

Vad ska du ha säcken till?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bra!

Kajka är jättebra tycker jag, för mina ändamål. Gick tre mil igår med tung packning och njöt hela vägen!!! Kvalitet, bärkomfort, möjligheter till justering, flexibilitet mm passar mig utmärkt. Det finns säckar som jag ratat och inte alls gillar men som andra trivs med. Att välja säck är ett svårt och individuellt val! Och framför allt beror valet på vad du skall ha säcken till!!!

Kajka bra eller dålig?

Hej!
Kajka är väldigt känslig för kroppskonstitutionen, passar man inte precis så blir det obekvämt trots bra justeringsmöjligheter. Tyvärr var mina första tre slarvigt tillverkade och det är viktigt att kolla i butiken så att allt är OK.
Se min bedömning under produkter.
Har nu provat en Thule Guidepost 75 liters och det bärsystemet passar mig perfekt. Har haft ca 17 kg och tillryggalagt ca 8 mil i skog, blockterräng och på väg hittills och bärsystemet är bra för mig

Hej!
Kajka är väldigt känslig för kroppskonstitutionen, passar man inte precis så blir det obekvämt trots bra justeringsmöjligheter. Tyvärr var mina första tre slarvigt tillverkade och det är viktigt att kolla i butiken så att allt är OK.
Se min bedömning under produkter.
Har nu provat en Thule Guidepost 75 liters och det bärsystemet passar mig perfekt. Har haft ca 17 kg och tillryggalagt ca 8 mil i skog, blockterräng och på väg hittills och bärsystemet är bra för mig

Jo det stämmer nog, min kropp mår jättebra ihop m Kajka, bästa jag haft, min fru gillar den inte alls. Mitt exemplar har funkat många mil med tung last utan den minsta skavank, men tydligen finns måndagsexemplar, viktigt att reklamera snabbt

Jag och min sambo köpte varsin Kajka förra året och är båda mycket nöjda. Lite för tidigt att uttala sig om kvalitén då vi haft dem så kort tid men hittils inte hittat några fel eller missar på våra säckar. Tyget känns stryktåligare än "lättviktssäckarna" men som tidigare påpekats så beror det på användningsområdet och som också alltid sägs så är det viktigaste att den passar just dig. Superkvalite och alla världens funktioner är lite värt om den inte passar användaren.

Istället för att titta dig blind på en ryggsäck av en volym och en modell vänd på kuttingen.

Hur stor volym måste du verkligen bära?

Vad väger den packningen?

Vad är den lättaste säcken som rymmer den utrustningen och vikten?

Vad är den näst lättaste .......?

Håll ut och prova tills säcken sitter väl på dig och är bekväm. Det är du som skall bära.

När jag köpte min första stora säck gick det att få en 90 l med ram som vägde under kilot.

Den i idag tyngsta stora säcken väger närmare 6 kilo det är inte utveckling det är överkonstruktion.

Det allrara viktigaste är att säcken är bekväm för din rygg med given last.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips