Kajakuthyrare nära Lysekil?

Finns det någon mer eller mindre organiserad uthyrningsverksamhet av Kajaker i närheten av Lysekil?
Var ligger närmaste uthyrare? Finns det möjligen privata uthyrare? Främst intresserad nästa vecka, v 27. Tar mig från Göteborg för att vistas i Lysekilstrakten.

Tacksam för upplysande och/eller vägledande svar.

3 st!

det finns tre stycken i närheten av orust och det är ju inte så långt. du kan hitta länkar till dem här på utsidan tror jag. (minns inte) orust kajak heter en, de andra två kan du söka efter ( typ "kajak+orust", eller nåt)

lycka till

/glimmen

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
dr_ljungberg; sa:
Finns det någon mer eller mindre organiserad uthyrningsverksamhet av Kajaker i närheten av Lysekil?
Var ligger närmaste uthyrare? Finns det möjligen privata uthyrare? Främst intresserad nästa vecka, v 27. Tar mig från Göteborg för att vistas i Lysekilstrakten.

Tacksam för upplysande och/eller vägledande svar.

Kajakcenter i Grebbestad är bra. Det är ju en liten bit från Lysekil iofs, men dom är bra.

/Henrik

Kajakuthyrare på Ängön, Flatön och Orust

Hej Svante!

Som sagt det finns tre kajakuthyrare i närheten av Lysekil. Prova http://www.flatokajak.com och ring till Björn, jag vet att han åtminstone förra året hade delar av sin verksamhet förlagd till Lysekil.

Den nästa är Ängö kajak. http://www.angokajak.com ligger en halvtimmes bilkörning från Lysekil. Jag har dock ingen erfarenhet av dem eller deras service.

Det största utbudet hittar du hos Orust kajak och adressen till deras sida såg jag att du redan fått.

Mvh Jonatan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips