Kajakuthyrare nära Lysekil?

Finns det någon mer eller mindre organiserad uthyrningsverksamhet av Kajaker i närheten av Lysekil?
Var ligger närmaste uthyrare? Finns det möjligen privata uthyrare? Främst intresserad nästa vecka, v 27. Tar mig från Göteborg för att vistas i Lysekilstrakten.

Tacksam för upplysande och/eller vägledande svar.

3 st!

det finns tre stycken i närheten av orust och det är ju inte så långt. du kan hitta länkar till dem här på utsidan tror jag. (minns inte) orust kajak heter en, de andra två kan du söka efter ( typ "kajak+orust", eller nåt)

lycka till

/glimmen

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
dr_ljungberg; sa:
Finns det någon mer eller mindre organiserad uthyrningsverksamhet av Kajaker i närheten av Lysekil?
Var ligger närmaste uthyrare? Finns det möjligen privata uthyrare? Främst intresserad nästa vecka, v 27. Tar mig från Göteborg för att vistas i Lysekilstrakten.

Tacksam för upplysande och/eller vägledande svar.

Kajakcenter i Grebbestad är bra. Det är ju en liten bit från Lysekil iofs, men dom är bra.

/Henrik

Kajakuthyrare på Ängön, Flatön och Orust

Hej Svante!

Som sagt det finns tre kajakuthyrare i närheten av Lysekil. Prova http://www.flatokajak.com och ring till Björn, jag vet att han åtminstone förra året hade delar av sin verksamhet förlagd till Lysekil.

Den nästa är Ängö kajak. http://www.angokajak.com ligger en halvtimmes bilkörning från Lysekil. Jag har dock ingen erfarenhet av dem eller deras service.

Det största utbudet hittar du hos Orust kajak och adressen till deras sida såg jag att du redan fått.

Mvh Jonatan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips