Kajakplats Uppsala

Söker en kajakplats för min kajak i eller runt Uppsala. Jag kommer att paddla så länge vattnet är i vätskefas. Det är lite jobbigt att åka runt med kajaken på taket hela tiden. Har hört mig för på paddelklubbarna men det verkar fullt där.

Inom Ägir verkar det ganska fullt i kanothuset. Eftersom klubbens målsättning är tävlingspaddling, prioriteras den typen av kajaker vid nya hyresgäster, åtminstone då det är fullt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Pernilla,

det var kanske dig vi mötte idag, tre herrar på väg tillbaka till Ägir, du på väg mot Fyrisån? Ungefär vid Alnäs?

Vem har du pratat med på Ägir? Om du tävlar aktivt finns det väl större möjlighet till plats. Speciellt om du tycker det kan vara kul att vara med på våra träningar, och kanske även klubbmästerskap och liknande?

Ja, det var nog mig ni mötte. Vilken fantastisk paddeldag det var. Skulle gärna vara med på träningar och andra aktiviteter. Både för att det är trevligt och lärorikt men också för säkerhetens skull, speciellt nu när det är kallt i vattnet.

Jag fick tipset att höra av mig till er i vår, eftersom det ev. skulle bli någon plats ledig då. Men har ni någon plats ledig innan dess så blir jag mer än glad.:)

Klubbträningarna är slut för säsongen. Några helgpaddlare, som i lördags, sticker säkert ut så länge vädret är hyfsat och vattnet fortfarande är flytande.
Det bedrivs inomhusträning en gång/vecka, men som multisportare gissar jag att du tränar tillräckligt under vintern ändå?

Ja, jag håller igång även vintertid och är ute så mycket det går, trivs bättre där. Men om ni ska ut någon mer gång och vill ha sällskap av en till, så hör av er. :)

Paddelpass

kör troligen ett pass på lördag, samma sträcka som förra lördagen (in till stan och tillbaka). Startar kl 1000 vid klubben. Vi blir bara jag eller eventuellt en till. SMHI säger -8C och 1 meter västlig med strålande sol.

Hej,
Jag sitter i samma sits. Flyttade ner till Uppsala i höstas och lämnade kajakerna eftersom jag saknar plats för dem än så länge. Tänker ta med dem ner då jag skall upp till norr under påsken så då måste kajakförvaringsproblemet vara löst. Annars får jag väl åka omkring med dem på taket till det löst sig....

Kajakplatser för förvaring i uppsala

Det kommer inte att blir bättre heller med så många som skaffar kajak. Den klubb jag är med i har främst fokus på slätvattenracing och ungdomsverksamheten. Om det skulle finnas någon plats har alltså den kategorin alltid förtur. Paddlade en timma igår och det var riktigt trevligt, vore ännu trevligare om man vore fler naturligtvis :) (4 blåsor visare ) Vi ses på vattnet ! (Inte i)

Själv har jag plats, fast det hjälper inte mycket när hela familjen paddlar. Får fortfarande köra med kajaker på taket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips