Kajakplats Uppsala

Söker en kajakplats för min kajak i eller runt Uppsala. Jag kommer att paddla så länge vattnet är i vätskefas. Det är lite jobbigt att åka runt med kajaken på taket hela tiden. Har hört mig för på paddelklubbarna men det verkar fullt där.
 
Inom Ägir verkar det ganska fullt i kanothuset. Eftersom klubbens målsättning är tävlingspaddling, prioriteras den typen av kajaker vid nya hyresgäster, åtminstone då det är fullt.
 
Pernilla,

det var kanske dig vi mötte idag, tre herrar på väg tillbaka till Ägir, du på väg mot Fyrisån? Ungefär vid Alnäs?

Vem har du pratat med på Ägir? Om du tävlar aktivt finns det väl större möjlighet till plats. Speciellt om du tycker det kan vara kul att vara med på våra träningar, och kanske även klubbmästerskap och liknande?
 
Ja, det var nog mig ni mötte. Vilken fantastisk paddeldag det var. Skulle gärna vara med på träningar och andra aktiviteter. Både för att det är trevligt och lärorikt men också för säkerhetens skull, speciellt nu när det är kallt i vattnet.

Jag fick tipset att höra av mig till er i vår, eftersom det ev. skulle bli någon plats ledig då. Men har ni någon plats ledig innan dess så blir jag mer än glad.:)
 
Klubbträningarna är slut för säsongen. Några helgpaddlare, som i lördags, sticker säkert ut så länge vädret är hyfsat och vattnet fortfarande är flytande.
Det bedrivs inomhusträning en gång/vecka, men som multisportare gissar jag att du tränar tillräckligt under vintern ändå?
 
Ja, jag håller igång även vintertid och är ute så mycket det går, trivs bättre där. Men om ni ska ut någon mer gång och vill ha sällskap av en till, så hör av er. :)
 
Paddelpass

kör troligen ett pass på lördag, samma sträcka som förra lördagen (in till stan och tillbaka). Startar kl 1000 vid klubben. Vi blir bara jag eller eventuellt en till. SMHI säger -8C och 1 meter västlig med strålande sol.
 
Hej,
Jag sitter i samma sits. Flyttade ner till Uppsala i höstas och lämnade kajakerna eftersom jag saknar plats för dem än så länge. Tänker ta med dem ner då jag skall upp till norr under påsken så då måste kajakförvaringsproblemet vara löst. Annars får jag väl åka omkring med dem på taket till det löst sig....
 
Kajakplatser för förvaring i uppsala

Det kommer inte att blir bättre heller med så många som skaffar kajak. Den klubb jag är med i har främst fokus på slätvattenracing och ungdomsverksamheten. Om det skulle finnas någon plats har alltså den kategorin alltid förtur. Paddlade en timma igår och det var riktigt trevligt, vore ännu trevligare om man vore fler naturligtvis :) (4 blåsor visare ) Vi ses på vattnet ! (Inte i)

Själv har jag plats, fast det hjälper inte mycket när hela familjen paddlar. Får fortfarande köra med kajaker på taket.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Apebrain Kajakplats i Uppsala Paddling allmänt 0
LFN Kajakplats Uppsala Paddling allmänt 6
BOBen kajakplats i Uppsala Paddling allmänt 0
Väbeln Kajakplats i Uppsala Paddling allmänt 1
calee Kajakplats Paddling allmänt 8
rockempire Kajakplats Paddling allmänt 0
nomis1977 Kajakplats i Malmö området Paddling allmänt 2
ctve8n Kajakplats Göteborg Paddling allmänt 4
Charles.Cassino Hyra kajakplats? Paddling allmänt 0
soleares Kajakplats I Gustavsberg Paddling allmänt 1
Offshore4ever Kajakplats Göteborg Paddling allmänt 25
grippa Kajakplats i Stockholm? NU! Paddling allmänt 1
Kvirre kajakplats Paddling allmänt 1
huuru Kajakplats i Täby Paddling allmänt 1
cappuccino Intresserad av kajakplats till våren? Paddling allmänt 1
Nisse. Kajakplats hyres Göteborg(alt. 2:a hand) Paddling allmänt 0
dise Kajakplats i Göteborg Paddling allmänt 6
ninakw Kajakplats i Stockholmsområdet? Paddling allmänt 7
eltejpen Kajakplats i Göteborg Paddling allmänt 6
Joakim Ambrosson Kajakplats +Stockholm Paddling allmänt 7
josef.k Kajakplats Falun/Borlänge? Paddling allmänt 0
chribba kajakplats-stockholm Paddling allmänt 6
mi_ kajakplats Paddling allmänt 2
haskell Kajakplats i Göteborg? Paddling allmänt 5
zeromaker Kajakplats!! Paddling allmänt 0
Vandrare Kajakplats i Uppsla? Paddling allmänt 0
Fibbe Kajakplats i Västervik? Paddling allmänt 3
Havrepanna Kajakplats Paddling allmänt 0
wikman Kajakplats finnes + början till en "klubb" Paddling allmänt 0
Avslut090305 Kajakplats sökes! Paddling allmänt 0
Kajakplats i Gnesta? Paddling allmänt 0
1145 Kajakplats, Östhammar. Paddling allmänt 0
Kajakplats omgående!!! Paddling allmänt 2
Lico Köpa tillbh & utr i Uppsala? Paddling allmänt 5
LennartW Kanotplats i Uppsala sökes Paddling allmänt 4
casey Kajakdag på Fjällnora (Uppsala) Paddling allmänt 0
labbman Paddling nära Uppsala för nybörjare Paddling allmänt 8
frebj Kajakförvaring i Uppsala Paddling allmänt 4
Kjell Lundgren Ny kanotlada vid Ekoln Uppsala Paddling allmänt 0
Brundin Hitta bra och billig kajak i Uppsala/Stockholm Paddling allmänt 2
red76 Kalix-uppsala? Paddling allmänt 11
LFN Weekend turer från Uppsala? Paddling allmänt 11
Paul Sebastian Fråga om att paddla från Uppsala till Stockholm Paddling allmänt 15
toblotron (Uppsala) Sunnerstastugans uthyrning öppen? Paddling allmänt 5
Kjell Lundgren Motionslopp Ekoln Runt i Uppsala 19:e Augusti Paddling allmänt 5
Vandrare Kajaktävling i Uppsala 31 mars Paddling allmänt 1
grix Kajakbyggare Uppsala Paddling allmänt 1
Anja S Kajakförvaring i Uppsala? Paddling allmänt 0
avslutad Paddling Uppsala Paddling allmänt 2
Vandrare Kajakprovardag i Uppsala? Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.