Kajakist i blåsväder vid Donsö
- Trådstartare Erikm
- Start datum
Gav en vindpinad kajakist lite hjälp på traven idag (med moped av alla möjliga sätt..) och är mycket nyfiken på hur det gick att ta sig hela vägen till sig till saltholmen i blåsten?
Det hade blåst upp rätt rejält igår eftermiddag. Närmare 10-15 m/s, var nere på sydsidan och hängde med windsufrarna när jag såg en trött kajakist..Sällan man ser både windsufrare och kajaker på samma gång.
Jag har ingen aning om vilka vatten o öar detta gäller, men blir ändå vääldigt nyfiken på hur man ger en kajakpaddlare mopedhjälp??
Jag paddlar i området nästan varje dag men är oxå lite nyfiken på hur man ger en kanotist mopedassistans
Paddlade även idag i nämnda område gick ut i rätt svaga vindar som sen ökade å ökade i vindstyrka! Så säkert var det så att jag hann ihamn igår innan det blev 10-15s/m!
/Janne
Det e nog lungt på Donsö, även om det skulle råka vara polis där...något jag tror det bara är om någon har ringt efter dem.Så varför inte en kajak. Undrar vad ordningsmakten säger..?
Det e nog lungt på Donsö, även om det skulle råka vara polis där...något jag tror det bara är om någon har ringt efter dem.