Kajak på biltaket
- Trådstartare Lasse Be
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har aldrig använt linor fram eller bak. VKV;n ligger i deras vagga och ligger verkligen stilla och fast. Min hinkplastlåda sitter även den stenhårt fast trots avsaknad av vagga. Men jag lägger alltid en rem bak och en framför sittbrunnen. Och, jag byter spännremmar med jämna mellanrum.
Fräck bild Anders
kan du redogöra för bakgrunden?
Jag har alltid en extralina fram från kajaken/ kajakernas för till främre kofångaren som extrasäkring och som skvallrar genom att slacka om att någon kajak börjar glida.
Sprutmålat roderbladet rött och satt på reflex som varningsmarkering längst bak.
Thure
kan du redogöra för bakgrunden?
Jag har alltid en extralina fram från kajaken/ kajakernas för till främre kofångaren som extrasäkring och som skvallrar genom att slacka om att någon kajak börjar glida.
Sprutmålat roderbladet rött och satt på reflex som varningsmarkering längst bak.
Thure
Jag har en seayak och har tidigare aldrig använt vare sig hållare eller linor, varken fram eller bak. Två linor framför respektive bakom sittbrunnen har räckt om jag spänt åt ordentligt.
Nu när kajaken börjar bli gammal (17 år) så är den lite mjukarer i plasten. Då har jag börjat dra linor från för och akter, men inte nedåt utan snett bakåt resp. framåt till takräcket på motsvarande sida än den kajaken ligger på. Då ligger den stadigt. De två linorna vid sittbrunnen hindrar den från att röra sig i längsled, och de två linorna från för och akter hindrar den från att vrida sig.
Nu när kajaken börjar bli gammal (17 år) så är den lite mjukarer i plasten. Då har jag börjat dra linor från för och akter, men inte nedåt utan snett bakåt resp. framåt till takräcket på motsvarande sida än den kajaken ligger på. Då ligger den stadigt. De två linorna vid sittbrunnen hindrar den från att röra sig i längsled, och de två linorna från för och akter hindrar den från att vrida sig.
Kayak crashes through bus windshield By: Danielle Sanzone, The Record 10/31/2008
HOOSICK - A woman was airlifted to an area hospital and listed in serious condition after hitting a school bus head-on with her SUV on Route 7, officials said. No children were riding on the bus at the time of the afternoon accident, but witnesses at the scene said the bus driver escaped serious injury when a kayak on top of the suv pierced the bus' windshield.
HOOSICK - A woman was airlifted to an area hospital and listed in serious condition after hitting a school bus head-on with her SUV on Route 7, officials said. No children were riding on the bus at the time of the afternoon accident, but witnesses at the scene said the bus driver escaped serious injury when a kayak on top of the suv pierced the bus' windshield.
För egen del tycker jag det är värt en extra minut för att säkra kajaken i något mer än lasthållare och rails.
Exakt! Har sett mycket gå snett med surrad last i mina dar, det handlar inte om huruvida kajaken ligger kvar när man kör utan om när man tvärt slutar köra (krockar).
Jag lägger min kajak på lastbågarna, öppnar alla fyra dörrarna och surrar den genom hytten både fram och bak med lyftklassade spännband med riktiga spännare. Sen i för och akter med linor till krokar under främre/bakre stötfångare.
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 7
- Visningar
- 900