kajak-kurs för nybörjare?

Hej!

Jag har fått upp ögonen för att börja paddla kajak mer seriöst. Har bara paddlat kanot två-tre gånger tidigare. Kul, men kajak lockar mer känner jag.

Jag vill kunna grunderna inom kajakpaddling, jag hade inte tänkt att börja tävla, det här är bara på hobby-nivå. Så jag behöver lite tips på nybörjarkurser/utbildningar inom stockholmsområdet.

Några förslag??!

MVH / Jesper

Brukar vara rätt tunt med kurser så här på hösten/vintern, särskilt för nybörjare. Men Magnus Fischer håller nog igång hela vintern.
Mamma har gått hos honom och tycker han är bra, sedan kanske klubbarna håller något litet informellt.

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Finns stor risk att du fastnar i Storsittbrunnsträsket hos Fischer bara. ;)
Inte för att det är sämre, men prova annat också.

Passa på att gå på bassängträning nu i vinter. Det är ett utomordentligt bra sätt att bli vän med kajaken och öka både tryggheten och säkerheten.

BKK - Brunnsvikens Kanotklubb har bassängträning i Eriksdalsbadet - www.bkk.se

Flera av Friluftsfrämjandets avdelningar i Stockholmsområdet har bassängträning vintertid

Tidigare hade Havspaddlarna en sammanhängande kajakkurs varje vinter i Skärholmsbadet ... vet inte om de fortfarande håller på med det. Kolla med Svima.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.