kajak-kurs för nybörjare?

Hej!

Jag har fått upp ögonen för att börja paddla kajak mer seriöst. Har bara paddlat kanot två-tre gånger tidigare. Kul, men kajak lockar mer känner jag.

Jag vill kunna grunderna inom kajakpaddling, jag hade inte tänkt att börja tävla, det här är bara på hobby-nivå. Så jag behöver lite tips på nybörjarkurser/utbildningar inom stockholmsområdet.

Några förslag??!

MVH / Jesper

Brukar vara rätt tunt med kurser så här på hösten/vintern, särskilt för nybörjare. Men Magnus Fischer håller nog igång hela vintern.
Mamma har gått hos honom och tycker han är bra, sedan kanske klubbarna håller något litet informellt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Finns stor risk att du fastnar i Storsittbrunnsträsket hos Fischer bara. ;)
Inte för att det är sämre, men prova annat också.

Passa på att gå på bassängträning nu i vinter. Det är ett utomordentligt bra sätt att bli vän med kajaken och öka både tryggheten och säkerheten.

BKK - Brunnsvikens Kanotklubb har bassängträning i Eriksdalsbadet - www.bkk.se

Flera av Friluftsfrämjandets avdelningar i Stockholmsområdet har bassängträning vintertid

Tidigare hade Havspaddlarna en sammanhängande kajakkurs varje vinter i Skärholmsbadet ... vet inte om de fortfarande håller på med det. Kolla med Svima.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips