Kajak i Warzawa?

Jag åker till Warzawa på tjänsteresa om ett tag. Jag har en helg ledig i samband med detta och har fått för mig att det paddlas en del kajak på floderna i Polen. Undrar därför om någon har tips om dels uthyrare/arrangörer och lämpliga turer och områden, dels om kajakbutiker och försäljare i warzawa med omnejd? (Jag tänkte kolla in prisnivån på framförallt polska faltkajaker)

Tacksam för tips! / Fredrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
faltboot.de

Kolla forumet på tyska faltboot.de. Flera där som paddlat mycket i Polen, bland annat ett antal fd östtyskar som inte hade så många andra utländska resmål att välja på fram till 1989. Funkar bra att posta på engelska, om tyskan sviker.

Antar att du redan har koll på Waylands hemsida.

Lycka till med shoppingen!

Fler tips?

Går i liknande tankar som Fredrik!
Tänkte dock beställa tillbehör, paddlar, säckar, flytväst mm. via internet eller postorder.
Någon som provat?
Fler tips på företag?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips