Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kanske en liten, smidig kanot kunde vara nåt för dig?
Lätt att paddla själv men kan också ta ett barn och packning med lätthet, bara att kasta i. Kanske ni vill ha tältet med nån gång och övernatta på nån ö? Galet mysigt! Bekvämt för barnet också att kunna sitta på olika sätt på ett dubbelvikt liggunderlag. Oändliga möjligheter till olika slags äventyr.
Vill du ha mer fart på transport-sträckor kan du köpa ett rodd-kit med åror till kanoten.
Jag gissar att monkeywrench menar kanadensare och jag håller med. Du skriver "extremt lugnt vatten" och då fungerar en sådan superbra. Köper du en gammal symmetrisk så paddlar du den baklänges och sitter på det som egentligen var framsits fast åt fel håll. Då kommer vikten bättre.
Tyvärr finns det väl ingen bra försäljare i Sverige (förutom Acron) idag men du hittar en på Finlandsfärjeavstånd och så finns webbsidan Opencanoe. Fundera också på en hopfällbar Ally som är både lätt (att bära) och lätt att förvara hemma.
Grejen är den att jag vill gärna kunna använda kajaken "solo" för lite lätt träning / lugn stund.
Det är en insjö + att jag har tillgång till ett långt å-system, så vill jag kan jag ta ganska långa turer.
Hur är det att köra solo i en 2-mans kajak? Och hur är det att ha ett barn som inte direkt paddlar i en 2-mans kajak? Fungerar det? Annars kan jag direkt släppa tanken...
Point 65 martini verkade smidigt just för att jag kan bygga om den när det passar, vill barnen med är det bara att sätta dit en extra del.
Jag hittar den för ca 7k ny + extra del för 2k. Vilket jag tycker känns fyndigt.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...