Kajak-bil

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Och så motsatsen (till Fiaten alltså) - varken söt eller önskvärd tycker jag:

Bilagor

• bilokjak.jpg
    bilokjak.jpg
    26.5 KB · Visningar: 839
Långt tak och möjlighet till långa avstånd mellan takräckena.
Lite högt upp till taket kanske men man kan skruva dit en stege bak för att underlätta.
4-hjulsdrift och hög markfrigång gör att man kommer nära standen för att lägga i kajaken.;)
Stor sidohängd baklucka och mycket plats för kajakprylar och kompisar bak.

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_valp_23029034.htm?ca=9&w=3

Du slipper ju också sådant som tystnad i hög fart, lågt däckljud, deformationszoner och krocksäkerhet med detta alternativ.

Köper du en 903 - "skynkabil" istället kan du nog nsäta få plats med kajaken i bilen om du tar bort presenningsväggarna. och med samma begränsningar som ovan

/Patrik, som vill kalla bilen i annonsen för 9033

Du slipper ju också sådant som tystnad i hög fart, lågt däckljud, deformationszoner och krocksäkerhet med detta alternativ.

Köper du en 903 - "skynkabil" istället kan du nog nsäta få plats med kajaken i bilen om du tar bort presenningsväggarna. och med samma begränsningar som ovan

/Patrik, som vill kalla bilen i annonsen för 9033

Det är en 903B eller volvos beteckning 3314HT.
Jag vet, det är min bil.
9033 tror jag är 24V-radiovarianten med canvas, "skynkabilen". Den har inte heller vinsch original.

Att "fjolla" är slang för att lägga orimligt lång tid på något väldigt onödigt.
Fiat 500an var ball.
Behöver väl inga snören för nåt som inte kan gå snabbare än 70?

Bilagor

• kajaktransport.jpg
    kajaktransport.jpg
    173.2 KB · Visningar: 876
Min inställning

beträffande surrning av taklast i allmänhet är att det spar mycket tid att surra bra från början. Inge roligt att behöva stanna och efterdra respektive lägga till ytterligare linor.

Sen spelar det mindre roll om man kör 2 eller 100 mil men farten och vinden spelar förstås lite roll.

Thure

Att "fjolla" är slang för att lägga orimligt lång tid på något väldigt onödigt.
Fiat 500an var ball.
Behöver väl inga snören för nåt som inte kan gå snabbare än 70?

500an var otroligt ball.

Skiljer inte slang mellan landsdelarna? "Fjolla" är väl också slang för någon med tveksam insikt och förståelse?

--- Mats ---

Den ultimata sportbilen alla kategorier! Plats att sova, plats att laga mat, plats för skidor, kajaker, klätterprylar... samtidigt! Och med kajakerna på högkant går bakluckan i topp = ståhöjd i köket!

Björn

Bilagor

• norgeturnen 09 025.jpg
    norgeturnen 09 025.jpg
    66 KB · Visningar: 758

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips