Kängspecialisten

Var i huvudstaden i måndags för att besöka Kängspecialisten och köpa nya kängor.
Kanonbra butik. Extra bonus blev det också, för de hade 20% nedsatta priser. Säljer ut pga flytt från Luntmakargatan 50 till Luntmakargatan 72.
/ Bertil
 
Även jag får väl lägga in ett gott ord för dem. Riktigt bra butik med ärlig och kunnig personal. Tummen upp!
 

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag skulle vilja hålla med er...men det kan jag inte göra.

Jag kom in straxt efter påsk iår och skulle köpa kängor. Blir trevligt bemött och allt sånt, men
dom säger att dom är slut från tillverkarna (lundhags) och tar mitt namn och nummer. Men efter att ha väntat i mer än ett halvår och frågat flera gånger händer ingenting. så jag åkte till KGsport för att se ifall dom hade några inne...det hade inte heller dom, men hon som jobbar där tar upp mobilen och ringer lundhags.
Dom säger "jo men visst har vi dom inne, jag skickar dom nu", tre dar senare kommer jag in och köper dom och är allmänt nöjd.

Ni förstår nog vad jag menar...bra affär men bra service, men inte gör dom mycket för att sälja kängor...

Rek. KGsport desto mer.
 
Jag skulle vilja hålla med er...men det kan jag inte göra.

Jag kom in straxt efter påsk iår och skulle köpa kängor. Blir trevligt bemött och allt sånt, men
dom säger att dom är slut från tillverkarna (lundhags) och tar mitt namn och nummer. Men efter att ha väntat i mer än ett halvår och frågat flera gånger händer ingenting. så jag åkte till KGsport för att se ifall dom hade några inne...det hade inte heller dom, men hon som jobbar där tar upp mobilen och ringer lundhags.
Dom säger "jo men visst har vi dom inne, jag skickar dom nu", tre dar senare kommer jag in och köper dom och är allmänt nöjd.

Ni förstår nog vad jag menar...bra affär men bra service, men inte gör dom mycket för att sälja kängor...

Rek. KGsport desto mer.

Collin: Möjligtvis klantade de sig i ditt fall. För mig har det dock funkat klockrent. Har köpt både kängor och skor hos dem, min flckvän har handlat hos dem och vi är då nöjda. Om det är kängor eller skor jag är ute efter besöker jag helt klart kängspecialisten innan jag går vidare till någon annan.

De är inte dyrare än någon annan, har ett mycket bra utbud, och jag har alltid fått förstklassig service från dem.

/T
 
Jag har också köpt mina kängor hos kängspecialisten och fått ett mycket bra bemötande där samt upplevt de som driver stället som kunniga och engagerade. Jag har rekommenderat affären vidare till andra som också, såvitt jag vet, har varit nöjda.
 
En liten läderflik i min högra sko har rullat sig i hälen i en av mina nyinköpta Keen Buffalo II skor så att jag får skavsår. Försäljaren berättar att det inte är någon idé att ens försöka skicka tillbaks produkten. Det inte är något materialfel och dom därför troligen inte kommer godkänna reklameringen. Det föreslås helt seriöst att jag ska köra med silvertejp i mina skor som bara är 1 vecka gamla.

Mina Lundhags kan jag inte längre använda, det är som om dom har krympt och det gör ont som fan att ha på dom mer än 10 minuter. Jag fick fötterna mätta i butiken och lovordet att Lundhags nya generation av kängor inte krymper.

Dom står inte upp för produkterna dom säljer, garanti får man endast på helt klara fall av materialfel. Oförstående och ointresserad personal när det gäller annat än att sälja. En annan jag pratat med har samma erfarenheter så det kanske är deras policy, vad vet jag.

Undvik!
 
Konsumentköplagen

En liten läderflik i min högra sko har rullat sig i hälen i en av mina nyinköpta Keen Buffalo II skor så att jag får skavsår. Försäljaren berättar att det inte är någon idé att ens försöka skicka tillbaks produkten. Det inte är något materialfel och dom därför troligen inte kommer godkänna reklameringen. Det föreslås helt seriöst att jag ska köra med silvertejp i mina skor som bara är 1 vecka gamla.

Mina Lundhags kan jag inte längre använda, det är som om dom har krympt och det gör ont som fan att ha på dom mer än 10 minuter. Jag fick fötterna mätta i butiken och lovordet att Lundhags nya generation av kängor inte krymper.

Dom står inte upp för produkterna dom säljer, garanti får man endast på helt klara fall av materialfel. Oförstående och ointresserad personal när det gäller annat än att sälja. En annan jag pratat med har samma erfarenheter så det kanske är deras policy, vad vet jag.

Undvik!

Hej,

Om du har möjlighet att gå tillbaka så skulle jag göra det. Konsumentköplagen säger att man har rätt att reklamera en produkt tre år efter inköp. De första sex månaderna har säljaren, i det här fallet Kängspecialisten, ansvaret för att bevisa att det inte är ett materialfel, alltså inte tillverkaren. Efter sex månader har du ansvaret för att bevisa materialfel. Du måste kunna styrka ditt inköp, förslagsvis med kvitto.

Reklamation innebär att du hävdar fel på varan. I detta fall har säljaren bevisbördan att visa att det inte är fel på varan. Säljaren har rätt att föreslå hur felet skall avhjälpas, alternativt ge dig en ny vara eller häva köpet.

Jag rekommenderar dig även att ta kontakt med din kommuns konsumetvägledare. Titta även på konsumentverkets hemsida.

Hälsningar,
Johan
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips